استاندار مرکزی عنوان کرد:

پیش بینی صدور ۷۰هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی در استان

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۶۷۷۸۰
پیش بینی صدور ۷۰هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی در استان
استاندار مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۴۰هزار ویزا از سوی دفتر کنسولگری عراق مستقر در اراک برای زائران اربعین صادر شده وپیش بینی می شود این تعداد طی روزهای آینده به ۷۰هزار ویزا افزایش یابد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید علی آقازاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده امسال کار بزرگی در استان با هدف ایجاد شرایط آسان برای زائران اربعین حسینی انجام شد که استقرار دفتر کنسولگری عراق در استان برای صدور ویزا بود و البته استان‌های همجوار نیز از این شرایط استان مرکزی بهره مند شدند.

وی افزود: تاکنون حدود ۴۰ هزار ویزا از طرف این دفتر برای متقاضیان صادر شده و ۵۰۰۰ نفر هم برای دریافت ویزا در نوبت هستند و پیش بینی می‌شود امسال برای اربعین ۶۰ تا ۷۰ هزار ویزا در استان مرکزی صادر شود.

آقازاده با اشاره به اینکه استقرار کنسولگری عراق در اراک برای صدور ویزا از جمله موفقیت های استان در موضوع اربعین حسینی به شمار می رود، بیان داشت: تاکنون حدود ۴۰ هزار وعده غذا در مرز عراق توسط موکب های استان مرکزی طبخ و توزیع شده است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: همه این اقدامات به برکت حضور مردم و همکاری مردم است، هزینه و اعتبارات دولتی در برابر این کار بزرگ بسیار ناچیز است و حضور و کمک های مردمی در ایام اربعین بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: مردم استان مرکزی در این زمینه مثل همیشه سنگ تمام گذاشته اند و در موضوع اربعین نشان داده اند که مردمی با نگرش عمیق دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی هستند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی امسال با همکاری و مساعدت مردم نسبت به سال گذشته کارنامه درخشان تر از خود باقی خواهد گذاشت، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، در طول این مدت ده ها هزار نفر زائر که از طریق زمینی به مرز مهران می روند، از مسیر استان مرکزی عبور می‌کنند.

آقازاده ادامه داد: برای روان بودن تردد این افراد تمهیدات لازم توسط اداره کل راهداری، نیروی انتظامی، راهور ناجا، فرمانداری ها و شورای تامین به خصوص در مسیرهای شهرستان های ساوه، شازند و اراک درنظر گرفته شده است.

استاندار مرکزی در بخش دیگر سخنان خود در مورد بارندگی و طوفان شب گذشته در مهران اظهار داشت: بارندگی و طوفان شب گذشته در مهران به موکب استان مرکزی خسارت وارد کرده است که دستور داده شده بلافاصله این خسارت بررسی و ترمیم شود و موکب ها مجددا به سرویس دهی و ارائه خدمات لازم اقدام کنند و در این زمینه جای نگرانی نیست.

 

نظر شما