«مهرآباد» در پذیرش مسافر رتبه هشتم خاورمیانه و آفریقا شد

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۵۵:۰۴
کد خبر: ۷۶۷۸۱۹
«مهرآباد» در پذیرش مسافر رتبه هشتم خاورمیانه و آفریقا شد
فرودگاه مهرآباد به‌عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران در سال 2017، در شاخص اعزام و پذیرش مسافر در رتبه هشتم فرودگاه‎های خاورمیانه و قاره آفریقا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، بولتن منتشر شده از سوی گروه تحلیلگران ENAC نشان می دهد، در میان 46 فرودگاه از 25 کشور که دارای بالاترین رتبه در حوزه منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا ‎هستند، مهرآباد با اعزام و پذیرش نزدیک به 17 میلیون و 500‌ هزار نفر در جایگاه هشتم قرار گرفت.

فرودگاه مشهد با اعزام و پذیرش نزدیک به 10 میلیون و 500 هزار نفر در جایگاه چهاردهم، فرودگاه امام(ره) با اعزام بیش از هشت میلیون و 850 هزار مسافر در جایگاه هجدهم، فرودگاه شیراز با اعزام بیش از سه‌ میلیون و 500‌ هزار نفر در جایگاه سی و یکم و فرودگاه اهواز با اعزام بیش از 2 میلیون و 900‌ هزار مسافر در جایگاه سی و پنجم قرارگرفته‌اند.

این آمار نشان می‎دهد که در شاخص اعزام و پذیرش مسافر، فرودگاه مهرآباد نسبت به سال 2016، هفت‌ درصد، فرودگاه مشهد چهار درصد، فرودگاه امام 13 درصد، فرودگاه شیراز هفت‌ درصد و فرودگاه اهواز 10‌ درصد رشد داشته‎اند.

همچنین در شاخص نشست‌ و برخاست هواپیما، فرودگاه مهرآباد با بیش از 142‌هزار فروند هواپیما در جایگاه نهم، فرودگاه مشهد با نشست ‌و برخاست 73 هزار و 500 ‌فروند در جایگاه بیست ‌و چهارم، فرودگاه امام با بیش از 58‌ هزار فروند در جایگاه بیست و هفتم، فرودگاه شیراز با بیش از 33 هزار و850 فروند در جایگاه چهل و سوم و فرودگاه اهواز با نشست‌ و برخاست نزدیک به 24 هزار و 500 فروند در جایگاه پنجاهم قرارگرفته‌اند.

در این شاخص فرودگاه مهرآباد نسبت به سال 2016، هفت‌ درصد، فرودگاه مشهد پنج درصد، فرودگاه امام 9 درصد، فرودگاه شیراز 9 درصد و فرودگاه اهواز سه درصد رشد داشته‎اند.

طبق این آمار، در شاخص ارسال و پذیرش بار و پست، فرودگاه امام با ارسال و پذیرش نزدیک به 164 هزار تن در جایگاه هفدهم، فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از 120 هزار تن در جایگاه بیستم، فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از 94 هزار تن در جایگاه بیست و سوم، فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش نزدیک به 33 هزار تن در جایگاه سی و یکم و فرودگاه کیش با ارسال و پذیرش بیش از 32 هزار تن در جایگاه سی و دوم قرارگرفته‌اند.

در این شاخص نیز فرودگاه امام(ره) نسبت به سال 2016، 11‌ درصد، فرودگاه مهرآباد هشت ‌درصد، فرودگاه مشهد هشت‌ درصد، فرودگاه شیراز هفت‌ درصد و فرودگاه کیش پنج‌ درصد رشد داشته‎اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز