دبیر ستاد اربعین در استان اردبیل:

حضور ۲۰ هزار اردبیلی در پیاده‌روی اربعین/ برپایی ۳ موکب در عراق

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۵:۲۴:۲۷
کد خبر: ۷۶۷۸۴۷
حضور ۲۰ هزار اردبیلی در پیاده‌روی اربعین/ برپایی ۳ موکب در عراق
دبیر ستاد اربعین در استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان این استان در همایش پیاده‌روی اربعین‌حسینی حضور یابند.

به گزارش برنا،شهریار آراسته افزود: این تعداد در مقایسه با سال گذشته که کمتر از ۱۰ هزار نفر بود و نسبت به سال های قبل که بین چهار تا پنج هزار نفر بود، افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در تمام زمینه ها برای امنیت و آسایش زائران اربعین حسینی در این استان پیش بینی شده است، افزود: این استان علاوه بر زائران بومی همه ساله میزبان زائران خارجی اربعین حسینی است که از کشورهای همسایه وارد استان شده و به کربلا اعزام می شوند.

دبیر ستاد اربعین در استان در این خصوص از برپایی موکب پذیرایی و استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی در پایانه مرزی بیله سوار در شمال این استان به عنوان کانون ورود این زائران خبر داد.

وی با بیان اینکه بیشتر این زائران از کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان به این استان وارد می شوند، بیان داشت: این موکب برای ارائه خدمات سفر به زائران آذری و گرجستانی در مرز بیله سوار بر پاشده و شیعیان کشورهای شمالی استان را پذیراست.

آراسته تاکید کرد که براساس آمار کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل سال گذشته سه هزار و ۵۵۰ زائر آذری و گرجستانی از طریق این پایانه به مراسم اربعین حسینی اعزام شده اند که از این تعداد سه هزار و ۱۵۰ نفر زائر آذری و ۴۰۰ زائر گرجستانی بوده است.

وی با پیش بینی افزایش تعداد زائران خارجی اربعین حسینی طی اربعین سال جاری تصریح کرد: استان اردبیل علاوه بر برپایی موکب پذیرایی و استقبال در بیله سوار، امسال چهار موکب نیز در نوار مرزی غرب کشور و نیز در عراق برپا خواهد کرد.

دبیر ستاد اربعین در استان با بیان اینکه از این تعداد سه موکب استان اردبیل در کشور عراق برپا و پذیرای زائران خواهد بود، متذکر شد: یک موکب نیز در یکی از پایانه های مرزی برپا می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز