با سوراخ کردن لوله های نفتی رخ داد؛

دستگیری سارقان حرفه ای نفت در کردستان

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۸:۲۲:۲۷
کد خبر: ۷۶۷۹۸۲
دستگیری سارقان حرفه ای نفت در کردستان
نیروهای امنیتی در اربیل در عملیاتی ویژه یک باند ویژه سرقت نفت را دستگیر کردند که به گفته برخی منابع شماری از مسئولین امنیتی نیز در آن عضویت دارند.

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ؛ 'سرتیپ ویسی' روزنامه نگار کرد عراق با اشاره به دستگیری این تیم در صفحه شخصی خویش در فیس بوک نوشت: تیم ویژه سرقت نفت که از 6 نفر تشکیل شده اند در طول مسیر خط لوله انتقال نفت به ترکیه اقدام به سوراخ کردن لوله ها و سرقت و فروش آن در بازار می کردند.

وی افزود: نفت خام دزدیده شده که با نظارت یک کارشناس ترک انجام می شد بعد از سرقت به پالایشگاه های محلی در کردستان عراق فروخته می شد.

به نوشته این روزنامه نگار کرد عراقی نفت سرقت شده از خط لوله انتقال نفت بطور کاملا حرفه ای انجام می شد و بعد از جمع آوری، عملیات انتقال آن به پالایشگاه ها انجام می شد.

در خصوص هویت تیم سرقت نفت که دستگیر شده اند این روزنامه نگار بدون ذکر نام به وجود چند بازرگان و مقام عالیرتبه و دو تن از مسئولان امنیتی در اربیل در این باند اشاره کرده است.

شواری امنیت اقلیم کردستان عراق اخیرا بدون اشاره به جزئیات از دستگیری یک تیم شش نفره به اتهام سرقت نفت خبر داده و اعلام کرده بود تحقیقات از آنها ادامه دارد.

در ارتباط با میزان نفت سرقت شده برخی منابع غیررسمی اعلام کردند میزان نفت سرقت شده روشن نیست اما - به گفته آنها - آنچه مسلم است سالهاست این تیم سرگرم سرقت نفت به طور حرفه ای و فروش آن در بازار سیاه می باشد.

سرقت نفت از خط لوله نفتی انتقال نفت از کردستان عراق به بندرجیهان ترکیه صورت گرفته است که در سال 2011 میلادی توسط دولت اقلیم کردستان عراق احداث شد.

دولت محلی کردستان عراق هم اکنون روزانه 300 هزار بشکه نفت از طریق این خط لوله نفتی روانه بازارهای جهان می کند.

 

نظر شما