حسینی خبرداد؛

ایجاد اتاق فکر و شورای مشورتی زیارت در استان

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۸:۴۰:۱۰
کد خبر: ۷۶۸۰۰۵
ایجاد اتاق فکر و شورای مشورتی زیارت در استان
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از راه اندازی اتاق فکر و شورای مشورتی زیارت با حضور اساتید و هیات علمی پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی مشهد و حوزه زیارت استانداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی با اعلام این خبر گفت: نگاه علمی به زیارت و ترویج فرهنگ زائر می تواند بر غنای ارائه خدمات به زائران بیفزاید.

وی با تاکید بر این که جلسات هم اندیشی با اساتید دانشگاه مایه فخر و حرکت به سمت آینده پژوهی در حوزه زائر و زیارت است؛ افزود: در معاونت زیارت استانداری در حوزه پژوهش اقدامات لازم صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان  به ایجاد پژوهشکده زیارت اشاره کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: شکل گیری بانک جامع اطلاعات پژوهشی و جمع آوری بالغ بر 50 هزار رکورد پژوهشی، از جمله دستاوردهای پژوهشکده زیارت است. 

حسینی، تدوین سند جامع کمی و کیفی زیارت و تهیه 13 بسته عملیاتی برای این سند را از دیگر اقدامات علمی و کارشناسی شده در حوزه زیارت برشمرد.

وی تصریح کرد: در افق 1404 مشهد مقدس باید پذیرای 40 میلیون زائر باشد که هشت میلیون نفر آنان را مسافران و گردشگران خارجی تشکیل دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برای تحقق این هدف گذاری، نیازمند دانش نافع و بنیادی دانشگاه ها هستیم چرا که مساله و دانش محور هستند.

حسینی با اشاره به وجود بودجه های پژوهشی در دستگاه های اجرایی، تاکید کرد: این بودجه ها با عنایت به پروژه های زیارت در حوزه دانشگاهی اختصاص یابد.   

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز