مدیرکل حج و زیارت استان سمنان خبر داد :

صدور ۸۷۰۰ ویزا اربعین در استان / ثبت نام۹۸۰۰ نفر در سماح

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۱:۲۰:۲۵
کد خبر: ۷۶۸۱۱۲
صدور ۸۷۰۰ ویزا اربعین در استان / ثبت نام۹۸۰۰ نفر در سماح
مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه تاکنون نزدیک به هشت هزار و ۷۰۰ ویزا برای زائران اربعین در استان دریافت شده است، گفت: ثبت‌نام اربعین در سمنان ۱۵ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ خلیل دل‌پاک ضمن بیان اینکه تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین ثبت‌نام کردند، ابراز داشت: سامانه سماح برای فعالیت افراد متقاضی شرکت در اربعین از سنوات گذشته طراحی‌شده است و پیشنهاد می‌شود زائران حتماً برای حضور در اربعین از این سامانه استفاده کنند.

وی بابیان اینکه تا به این لحظه برای حدود هشت هزار و ۷۰۰ نفر ویزا صادرشده است، افزود: با توجه به اینکه فرصت اندکی برای شرکت در اربعین باقی‌مانده است بنابراین انتظار می‌رود متقاضیان برای ثبت‌نام زودتر اقدام کرده و به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

رشد ۱۵ درصدی ثبت نام شدگان در اربعین

 مدیرکل حج و زیارت استان سمنان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی از تعداد ثبت نامی‌ها در سامانه سماح چگونه خواهد بود، ابراز داشت: با توجه به اینکه در روزهای پایانی ثبت‌نام قرار داریم و آمار نزدیک به ۱۰ هزار نفر شده است طبق برآورد معتقدیم این تعداد نهایت به ۱۱ هزار نفر خواهد رسید.

دل‌پاک در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در استان سمنان برای هشت هزار زائر اربعین ویزا صادر شد که در مقایسه با امسال رشد نزدیک به ۱۵ درصدی را از تعداد ثبت نامی‌ها شاهد هستیم.

وی بابیان اینکه در سامانه سماح کاملاً به‌روز هستیم و این سایت برای متقاضیان فعال است، افزود: افراد متقاضی می‌بایست در فرصت اندک پیش رو مدارک خود را به یکی از دفاتر زیارتی سراسر استان تحویل دهند که البته قبل از آن همراه داشتن گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه تاریخ اعتبار ضروری است و اگر از درجه اعتبار ساقط‌شده متقاضیان برای دریافت گذرنامه جدید باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

همراه داشتن مدارک الزامی است

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان  در پاسخ به این پرسش که دریافت ویزای عراق چه مدت‌زمان خواهد برد، ابراز داشت: به‌شرط داشتن گذرنامه و کامل بودن مدارک همان روز دفاتر زیارتی مدارک متقاضیان را به شرکت مرکزی در استان خواهند فرستاد و شرکت مربوط نیز فردای همان روز مدارک را برای ویزا به سفارت عراق ارسال می‌کند که این روند تقریباً ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

دل‌پاک در ادامه تصریح کرد: افرادی که ویزا در دست دارند می‌توانند از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به خاک عراق وارد شوند و چنانچه سفر ریلی را انتخاب می‌کنند یکی از مرزها را می‌توانند با قطار طی کنند.

وی از مردم تقاضا کرد تا به‌هیچ‌وجه بدون در دست داشتن مدارک و ویزا به شهرهای مرزی برای شرکت در مراسم اربعین مراجعه نکنند و گفت: در کشور عراق می‌بایست مطابق با قراردادهای تعیین‌شده رفتار کرد لذا پیشنهاد می‌شود زائران حتماً قبل از سفر مدارک لازم را به همراه داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز