آیت ا... علم الهدی در دیدار با مدال آوران چه گفت؟

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۳:۲۹:۴۹
کد خبر: ۷۶۸۲۱۴
آیت ا... علم الهدی در دیدار با مدال آوران چه گفت؟
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با مدال آوران بازی های آسیایی و پارآسیایی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ورزشکاران و قهرمانان ایرانی میادین بین المللی ورزش نه تنها مایه افتخار کشور بلکه مفاخر اسلام و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) هستند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: در همه کشورها قهرمانان ورزشی مایه افتخار میهن خود هستند ولی در ایران اسلامی به برکت انقلاب، قهرمانان و مدال آوران میادین ورزشی نه تنها مایه افتخار کشور بلکه از مفاخر دین مبین اسلام، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) هستند.

وی اظهار داشت: این وزشکاران که پرچم ایران اسلامی با نشان 'الله' را بالا برده و به اهتزاز درآوردند مایه افتخار اهل بیت (ع) و دوستداران رسول الله (ص) شده و اقتدار ایران اسلامی را به رخ مردم دنیا کشیدند.

وی گفت: گرچه مدال آوری از جبنه فردی و اجتماعی نیز برای ورزشکار بسی مایه کرامت و افتخار است اما افتخار آفرینی برای ایران اسلامی به عنوان تنها کشور دوستدار واقعی اهل بیت رسول الله (ص) از نظر معنوی از اهمیت بالاتر برخوردار است.

امام جمعه مشهد افزود: از صدر اسلام تاکنون سابقه نداشته که همه دنیای کفر و ظلم اینگونه بر سر امت پیامبر (ص) و قرآن بریزند تا آنها را بر اندازند.

وی اظهار داشت: تمام دشمنی های دنیای استکبار با ایران اسلامی به دلیل وابستگی مردم این کشور به قرآن و پیامبر (ص) است و برای دشمنان مسجل شده که قدرت ایران، نظامی و اقتصادی نیست بلکه وابستگی نظام به مردم و وابستگی مردم به دین مبین اسلام موجب این قدرت شده است و قدرت نظام از خصوصیت دینی آن است.

وی گفت: در چنین موقعیت خطیر هر انسانی که بتواند در میادین بین المللی قدرت و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشد ، قدرت پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) را نشان داده و قهرمانان ورزشی این قدرت را داشتند که اینچنین در میادین بین المللی هنرنمایی کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: قهرمانان ورزشی باید در رفتار، اخلاق و منش زندگی نیز الگوی دیگران و مایه فخر کشور و اسلام باشند.

وی خطاب به مسئولان ورزش خراسان رضوی نیز اظهار داشت: 1،2 میلیون نفر در حاشیه شهر مشهد زندگی می کنند که گناهی غیر از فقر و نداری ندارند و مسئولان ورزشی مکلف هستند که نسبت به غنی سازی امکانات ورزشی شهر بویژه این مناطق اقدام کنند و استعدادهای ورزشی ساکنان این مناطق را به ظهور برسانند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم تعداد ورزشکاران این استان را 152 هزار و 661 نفر در رشته های مختلف اعلام کرد و گفت: هم اکنون 155 پروژه ورزشی در استان در حال احداث است که از این تعداد 12 پروژه مهم ورزشی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

فرزاد فتاحی افزود: 47 سازمان مردم نهاد ورزشی در این استان در حال فعالیت و 405 سازمان نیز در حال تاسیس است و علاوه بر باشگاه های ورزشی دولتی یک هزار و 388 باشگاه ورزشی خصوصی نیز در این استان فعال هستند.

وی اظهار داشت: امسال 27 نفر از این استان در مسابقات آسیایی و 21 نفر در مسابقات پارا آسیایی شرکت داشتند که با افتخار آفرینی، کاروان استان موفق به کسب 12 مدال طلا، 11 نقره و پنج مدال برنز شد.

در این مراسم از ورزشکاران و مربیان مدال آور استان در مسابقات آسیایی و پارا آسیایی قدردانی گردید.

 

نظر شما