مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه:

کرمانشاه با پنج مرز فعال، بهترین استان از لحاظ زیر ساخت‌هاست

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۴:۲۹:۵۵
کد خبر: ۷۶۸۲۴۸
کرمانشاه با پنج مرز فعال، بهترین استان از لحاظ زیر ساخت‌هاست

به گزارش خبرگزاری برنا،  از کرمانشاه: نشست خبری که  به مناسبت روز ملی صادرات  در سالن جلسات اتاق بازرگانی تشکیل شد.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۲۳_۱۱-۰۶-۵۴

خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در این نشست گفت: در هفت ماهه سال‌جاری یک میلیارد و 633 میلیون دلار کالا با وزن سه میلیون و 369 هزار تن از مرزهای استان کرمانشاه صادرات داشته‌ایم.

او افزود:  این میزان صادرات از نظر ارزشی 46 درصد و از نظر وزنی 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96رشد داشته است. و در این مدت کالاها از استان کرمانشاه به 35 کشور دنیا صادر شده است که  عمده آنها به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، امارات می باشد.

مدیر کل گمرکات استان گفت:  781 قلم کالا اقلام صادراتی از استان کرمانشاه را به کشورهای طرف معامله است.

حیدری ادامه داد: بیشترین کالاهای صادر شده لوازم خانگی و پاکیزگی، ظروف پلاستیکی، سیمان، لبنیات،  و چیپس سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، انوع کاشی و سرامیک،  کیسه نایلونی، کولر آبی، هندوانه و ... را شامل می‌شود که استقبال خوبی از محصولات شده است.

او به پنج مرز فعال استانکرمانشاه برای صادرات اشاره کرد و افزود: اقلام صادراتی تولیدی استان کرمانشاه به ارزش  210 میلیون دلار است که عمدتاً محصولات پتروشیمی، سیمان، لبنیات، رب گوجه، کولر آبی، محصولات پلاستیکی و ... را شامل می‌شود، و مهم‌ترین مرز صادراتی استان در هفت ماهه امسال را مرز سومار با صادرات 657 میلیون دلار می‌باشد و  امسال میزان صادرات از این مرز  نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 64 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در هفت ماهه اول سال جاری بیشترین میزان صادرات به عراق از طریق مرز سومار انجام شده است، و حتی در سوسمار از  پرویزخان هم کالا بیست صادر شده،  و کالاهایی که از مرز سومار صادر می‌شود  با وزن کم و ارزش بالاست.

 

نظر شما