استاندار مرکزی خبر داد؛

بیمارستان ولیعصر اراک تا مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۴:۴۸:۴۵
کد خبر: ۷۶۸۲۷۲
بیمارستان ولیعصر اراک تا مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد
استاندار مرکزی گفت: 40 هزار میلیارد تومان یارانه سالانه به صورت نقدی توسط دولت به مردم پرداخت می شود که این حجم منابع مالی می تواند به صورت تجمیعی در تقویت زیرساخت های سلامت تزریق شود.

به گزارش برنا از اراک، سید علی آقازاده در آیین همایش هفته بیمه سلامت در اراک، گفت: شاخص سلامت از جمله مهمترین عوامل پیشرفت کشورهای پیشرفته به شمار می رود که بی توجهی به امور پیشگیری و سلامت جامعه هزینه های بسیاری را به جامعه تحمیل می کند. 

استاندار مرکزی گفت: صنعتی بودن استان مرکزی و بهره مندی مردم از خدمات سایر صندوق های بیمه ای تامین اجتماعی و نیروهای مسلح از جمله مهمترین عوامل کاهش جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان نسبت به سایر استان های کشور است.

وی اظهار کرد: 500 میلیارد ریال تسهیلات به منظور تکمیل طرح بیمارستان مادر تخصصی ولیعصر(عج) اراک پرداخت شده که پیش بینی می شود این طرح مهم سلامت تا مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد.

آقازاده گفت: 560 تخت بستری با بهره برداری از این طرح سلامت به امکانات درمانی استان مرکزی افزوده می شود. 

وی عنوان کرد: 560 هزار نفر معادل 40 درصد جمعیت این استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند و ارایه کیفی خدمات این بیمه اهمیت زیادی دارد.

استاندار مرکزی با یادآوری آغاز پرداخت یارانه نقدی از 10 سال گذشته در کشور خاطرنشان کرد: 40 هزار میلیارد تومان یارانه سالانه به صورت نقدی توسط دولت به مردم پرداخت می شود که این حجم منابع مالی می تواند به صورت تجمیعی در تقویت زیرساخت های سلامت تزریق شود.

آقازاده گفت: تزریق این اعتبارات به نقدینگی کشور کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم را به همراه آورده است.

وی یاد آور شد: نقدینگی کشور در 10 سال گذشته حدود 300 هزار میلیارد تومان بود که با پرداخت یارانه به صورت نقدی در این مدت نقدینگی کشور را به یک میلیون و 500 هزار میلیارد تومان افزایش داده که این مهم کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم در کشور را به همراه داشته است.

استاندار مرکزی ادامه داد: 80 میلیارد تومان در ماه به صورت یارانه به مردم این استان پرداخت می شود و در صورتی که این منابع به بخش های عمرانی، صنعتی و خدماتی هدایتگری شود، افزایش اشتغال و رفع بیکاری را رقم می زند.

آقازاده بیان کرد: اکنون به ازای هر یکهزار نفر یک و 6 دهم تخت بیمارستانی در این استان موجود است و شاخص سرانه تخت های بیمارستانی استان نسبت به متوسط کشوری آن که 2 و یک دهم در هزار نفر است پایین تر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز