ایستگاه های اتوبوس شهری ارومیه هوشمند می شود

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۵:۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۶۸۲۹۱
ایستگاه های اتوبوس شهری ارومیه هوشمند می شود
شهردار ارومیه گفت: ایستگاه های اتوبوس شهری در پر ترددترین مسیر اتوبوس ها یعنی مدرس – بهداری هوشمند می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،  محمد حضرت پور با اعلام هوشمند سازی ایستگاه های اتوبوس شهری، اظهار کرد:  طرح هوشمند سازی اتوبوس های شهری ارومیه جز برنامه های مدیریت شهری ارومیه است که بعد از مطالعات طرح جهت اجرا به فراخوان گذاشته شد و نهایت سرمایه گذاری برای طرح انتخاب و هم اینک طرح در آستانه عقد قرارداد برای  اجراست .

وی با اشاره به ویژگی های طرح هوشمند سازی ایستگاه های اتوبوس، افزود:  مسافران از داخل ایستگاه می ‌توانند زمان ورود اتوبوس‌های بعدی را متوجه شوند و روی اتوبوس GPS نصب شده است و در ایستگاه‌ها نیز رایانه هایی نصب می‌ شود تا اطلاعات مربوط به زمان رسیدن اتوبوس‌ها به همراه مسیریاب در معرض دید مسافران قرار گیرد.

 شهردار ارومیه گفت: در واقع مردم پای این رایانه می‌روند و اطلاعات سفر را دریافت می‌کنند.

وی  ادامه داد:  روی تابلوهای دیجیتال به صورت هوشمند زمان رسیدن اتوبوس و سایر اطلاعات خطوط درج خواهد شد که شامل شماره خط، مسیر حرکت اتوبوس‌ها به اضافه نقشه آن منطقه‌ای است که اتوبوس از آن رد می‌شود.

وی با بیان اینکه در مسیر مدرس – بهداری و بالعکس 38  ایستگاه اتوبوس شهری فعالیت دارند، تصریح کرد: طرح هوشمند سازی ایستگاه اتوبوس در این مسیر در فاز نخست به صورت پایلوت اجرا می شود و بعد از اعلام رضایتمندی شهروندان و مطلوب واقع شدن طرح ، پروژه به تدریج در نقاط مختلف شهر نیز اجرا می شود .

نظر شما