مدیرعامل خبرداد:

شرکت آبفا سال آبی پرتنشی را پشت سر گذاشت

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۱:۰۹:۵۳
کد خبر: ۷۶۸۵۰۴
شرکت آبفا سال آبی پرتنشی را پشت سر گذاشت
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: به منظور عبور از تنش آبی بویژه در فصل گرما در استان 250 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش برنا از اراک، عبدالرضا خلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب سال آبی پرتنشی را پشت سر گذاشت، اظار کرد: در کشور شاهد تنش‌های عجیبی بودیم که در چند سال گذشته بی سابقه بود و در سال‌های گذشته اینگونه خشکسالی را مشاهده نکرده بودیم البته برنامه ریزی مدون به عنوان یک نقشه راه دقیق در مدیریت مصرف آب باعث شد که با وجود مشکلات حاد هیچ یک از شهرستان‌های 12گانه استان و صنایع وابسته با قطعی آب مواجه نشوند. 

وی با بیان اینکه همکاری آگاهانه مردم و فرهنگ سازی سبب شد تا در تابستان امسال مصرف آب در استان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نداشته باشد ، گفت: به منظور عبور از تنش آبی بویژه در فصل گرما در استان 250 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: منطقه بندی، طرح تعادل بخشی و بازسازی تاسیسات با وجود تنگناهای مالی در استان سبب شد تا استان مرکزی در فصل تابستان کمترین کمبود را داشته باشد .

خلیلی با اشاره به اینکه امسال برداشت از منابع آبی با افزایش مواجه است، گفت: با وجود اینکه سازمان هواشناسی بارش‌های امسال را مطلوب اعلام کرده است اما این موضوع نمی تواند جبران کننده حجم آب برداشتی از ذخایر زیرزمینی باشد  که در این راستا هم نیاز به یک برنامه‌ریزی مشخص است که این مهم در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با سرفصل‌های فرهنگی، استفاده از فضای مجازی، رسانه‌ها، تامین شیرآلات کم مصرف برای مشترکان و راه اندازی پارلمان شرکت آب و فاضلاب طراحی شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به طرح‌های شرکت آب و فاضلاب استان، گفت: مرحله دوم آبرسانی به محلات، تکمیل ساخت تصفیه خانه خمین، تکمیل آبرسانی به دلیجان و فراهان از جمله طرح‌های شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی برای امسال است .

خلیلی بیان کرد: در بخش فاضلاب 70 درصد مشترکین از خدمات فاضلاب استفاده می‌کنند این در حالی است که متوسط کشوری در این زمینه 45 درصد است و در برخی استان‌ها قدمت خدمات فاضلاب به قبل از انقلاب برمی‌گردد، سه تصفیه خانه خمین با اعتبار 15 میلیارد تومان، تصفیه خانه شازند با اعتبار 20 میلیارد تومان و تصفیه خانه چهارم اراک با 35 میلیارد تومان نیمه سال آینده به بهره برداری می رسد .

 

نظر شما