آیت الله سبحانی:

زیارت اربعین سبب تقویت اتحاد شیعه شده است

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۱۰:۰۲:۵۴
کد خبر: ۷۶۸۸۶۷
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه در سایه شعار اربعین شیعیان جهان با یکدیگر متحد و منسجم می شوند گفت: با احیای زیارت اربعین شاهد احیای شعار «هیهات منا الذله» هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه زیارت امام حسین(ع) شعار شیعه است، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که پیاده روی اربعین به یک رویداد حیاتی در عالم اسلام تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته دشمنان اسلام مانند امروز با شیعه مشکل نداشتند و فقط در مسائل مختلف مثل انتخابات ها دخالت می کردند افزود: امروز شاهد هستیم که وقتی می بینند که دستشان کوتاه شده از راه های مختلف به دنبال توطئه چینی هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در سایه شعار اربعین شیعیان جهان با یکدیگر متحد و منسجم می شوند یادآور شد: با احیای زیارت اربعین شاهد احیای شعار «هیهات منا الذله» هستیم.

وی به حضور میلیون عاشق و دلباخته امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: امروز حرکت میلیونی پیاده روی اربعین به رویدادی بی نظیر در دنیا تبدیل شده است و این حرکت منحصر به فرد است.

آیت الله سبحانی با اشاره به آثار تکمیلی اربعین در فرد و جامعه اظهار کرد: در روایات دینی آمده است که ارتباط انسان با جسمش تا 40 روز بعد از فوتش ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال استفاده از شگرد ایران هراسی هستند یادآور شد: امروز ایران به مرکزی برای اطمینان و قدرت تبدیل شده است و برای هیچ کسی هراسی نخواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز