استاندار البرز:

اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ در راستای تداوم فرهنگ ایثار و شهادت است

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۱:۰۹:۳۰
کد خبر: ۷۶۹۴۰۴
اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ در راستای تداوم فرهنگ ایثار و شهادت است
​نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی در راستای تداوم سیره و آرمان های شهدا محسوب می شود که در این مسیر ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت حفظ می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدعلی نجفی در بازدید از اردوگاه شهدای البرز در منطقه عملیاتی فکه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اردوگاه محلی برای اسکان اردوهای راهیان نور پیش بینی شده، افزود: مسافران مناطق عملیاتی می توانند در این محل اسکان پیدا کنند.

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی در راستای تداوم سیره و آرمان های شهدا است که در این مسیر ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت حفظ می شود.

دکترنجفی با اشاره به بیانات و تاکیدات معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در جهت حفظ و حراست آرمان های شهدا، گفت: این باور معنوی نیازمند یک حضور فرهنگی است که با برپایی اردوهای راهیان نور بخشی از این اقدام برای جوانان و نوجوانان محسوب می شود.

وی افزود: حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حرکت اصیلی در جهت ایجاد یک نگاه مستند و دائم برای تبیین و تشریح ارزش ها است.

استاندار البرز اضافه کرد: ایجاد اردوگاه شهدای البرز در مناطق عملیاتی جنوب کشور محلی برای اسکان راهیان یک سفر معنوی در نظر گرفته شده که با پیگیری مجموعه استان و اقدام سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) و شهرداری کرج در حال تکمیل است.

وی به استقبال دانش آموزان از اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: این اردوگاه ظرفیت پذیرایی از حدود 700 نفر را دارد و اکنون 3 بخش از آن آماده شده و باقی نیز با حمایت خیرین و سایر مسئولان ذیربط در اسرع وقت تکمیل می شود.

دکترنجفی افزود: تداوم فرهنگ ایثار و شهادت با ایجاد بسترهای لازم، ارائه آموزش و تبیین و تشریح آنچه که با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی گذشت، محقق می شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته با حضور در قرارگاه مرزی چذابه در جمع زوار قرار گرفتیم، خاطرنشان کرد: حضور در مراسم اربعین اباعبدالله الحسین (ع) صحنه های بسیار زیبایی خلق کرده که روز گذشته توفیق بهره برداری از این فضای معنوی را با زائران داشتیم.

سهمیه اعزام دانش آموزان البرزی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور 5 هزار دانش آموز دختر و پسر است که این اردوها پس از پایان مراسم معنوی اربعین آغاز می شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز