مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری:

افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در استان مرکزی

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۲:۴۲:۲۲
کد خبر: ۷۶۹۴۸۱
افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در استان مرکزی
قیمت انواع نان در استان مرکزی بین 17 تا 25 درصد افزایش یافت.

به گزارش برنا از اراک، محمود نعمتی با اعلام این خبر افزود: قیمت نان براساس مصوبه کارگروه آرد و نان و شورای تامین استان مرکزی با توجه به افزایش بهای سایر کالاها و خدمات افزایش یافت.

وی اظهار کرد: سال 93 آخرین افزایش قیمت نان در استان انجام گرفته است و با وجود افزایش قیمت در سطح بازار، این ماده اصلی تاکنون در استان مرکزی افزایش نداشته است.

نعمتی ادامه داد: قیمت هر قطعه نان لواش ماشینی از 6 هزار ریال به هفت هزار و 500 ریال، لواش تنوری از 2 هزار ریال به 2 هزار و 500 ریال، تافتون تنوری از 2 هزار ریال 2 هزار و 500 ریال، بربری از 4 هزار و 500 ریال به 5 هزار و 500 ریال در بخش نان دولتی افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: قیمت انواع نان نیمه دولتی برای سنگک از 10 هزار ریال به 12 هزار ریال، لواش ماشینی از 3 هزار ریال به سه هزارو 500 ریال، لواش تنوری از سه هزار ریال به سه هزار و 500 ریال، تافتون تنوری از سه هزار ریال به سه هزار 500 ریال، بربری و مشهدی از هشت هزار ریال به 10 هزار ریال افزایش یافته است.

نعمتی افزود: با توجه به اینکه نرخ حمل آرد از کارخانه تا نانوایی در سطح استان از سال 91 تغییر نکرده است مقرر شد افزایش هزینه های حمل آرد نیز در قالب همین تغییرات پس از بررسی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت مصوبه کارگروه آرد و نان استان در سامانه بانک سپه به میزان مصوب اعمال شود.

وی اظهار داشت: هرگونه افزودنی در انواع نان باید براساس درخواست مشتری و حداکثر 20 درصد به قیمت نان اضافه می شود.

 

نظر شما