استاندار اردبیل:

طرح های صادرات محور در استان توسعه می یابند

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۲:۵۴:۵۱
کد خبر: ۷۶۹۴۹۴
طرح های صادرات محور در استان توسعه می یابند
استاندار اردبیل گفت:در راستای اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی درونزا و برون نگر؛ طرح های تولیدی و خدماتی که قابلیت های صادراتی دارند و یا موجب قطع وابستگی به خارج می شوند در استان اردبیل توسعه می یابند.

به گزارش برنا،اکبر بهنام‌جو در جریان بازدید از محل توسعه سالن های کارخانه آرتاویل  تایر، آن را  یکی از این نمونه واحدهای تولیدی دانست و گفت:این کارخانه یکی از صنایع مهم مستقر در استان است که با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۳۰۰نفر، از واحدهای موفق تولیدی استان اردبیل تلقی می شود.

وی اظهار داشت: کارخانه ارتاویل تایر با مدیریت صحیح خود با سرمایه گذاری بیش از۱۰۰۰میلیارد تومان و با راه اندازی خط تولید لاستیک کامیون؛ زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰نفر دیگر را تا پایان سال جاری فراهم می کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مشکل برخی از کارگران این واحد در رابطه با بیمه تامین اجتماعی بررسی شد افزود: با حضور مدیران کل بیمه تامین اجتماعی ، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارفرما بعضی از مشکلات بررسی و مورد موافقت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی فاز دوم کارخانه ارتاویل تایر ۳۵درصد نیازهای کشور به لاستیک های درجه یک تامین می شود گفت:با توجه به منویات مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی جز وظایف مصرف کنندگان است و با راه اندازی خط تولید این کارخانه ۳۵ درصد از کالای خارجی به کشور کاهش می یابد.

بهنام جو با بیان اینکه حدود ۸۰میلیارد تومان تسهیلات برای این کارخانه در نظر گرفته شده اظهار کرد: از این مبلغ مقداری پرداخت شده و به زودی بقیه مبلغ توسط صاحب کارخانه دریافت می شود.

استاندار اردبیل افزود: یکی از اولویت‌های اساسی ما توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان بوده و در این زمینه مشوق‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد 20 هزار شغل در استان اردبیل یاد آور شد و افزود: قبل از سفر رییس محترم جمهوری ما باید خواسته های خود را احصا کرده و مصوبات سفر را در اسرع وقت اجرایی کنیم.

استاندار اردبیل گفت: رییس جمهور اردبیل را دومین استان برای سفر خود برگزیده است که امیدواریم با برنامه ریزی صحیح و حضور نمایندگان مجلس و نماینده ولایت فقیه در استان از مزیت های این سفر نهایت بهره را برای توسعه و پیشرفت استان داشته باشیم.

   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز