معاون استانداری کرمانشاه:

توسعه سیاسی از مسیر احزاب محقق می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۱۶:۱۸:۵۷
کد خبر: ۷۷۰۴۴۵
توسعه سیاسی از مسیر احزاب محقق می‌شود
ثمره تقویت احزاب شفافیت است و همواره از نقد استقبال کرده‌ام.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست دبیران احزاب استان کرمانشاه با باحضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در سالن امید استانداری کرمانشاه تشکیل شد.

محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در این نشست با تاکید بر لزوم شکل‌گیری خانه احزاب در استان کرمانشاه گفت: هرچه نهادهای مدنی در جامعه تقویت شوند، مشارکت سیاسی ساختارمند و شفافیت بیشتر محقق می‌شود.

 او افزود: توسعه سیاسی از مسیر احزاب محقق می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: هدف توسعه سیاسی پرورش انسان‌ها برای تعالی جامعه است که حرکت مقدسی بشمار می‌آید. از این رو شهید بهشتی بارها می‌گفت که "حزب معبد من است".

الهی‌تبار در نقد این بیان که "برخی می‌گویند وابسته هیچ حزب و گروهی نیستیم" ادامه داد: عدم وابستگی به احزاب و تشکل‌ها که افتخار محسوب نمی‌شود. کسی که بی‌تابلو کار می‌کند پاسخگوی هزینه تصمیمات خود نخواهد بود، اما عضو یک حزب، شجاعت پاسخگویی دارد.

او افزود: "فسادها، بی‌عدالتی‌ها، عدم پاسخگویی‌ها و مانند آن نتیجه بی‌توجهی به ساختارهای سیاسی نظام مند است".

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: تا زمانی که سازو کار مناسبی برای ورود به عرصه مشارکت وجود نداشته باشد نمی‌توان توسعه یافتگی را رقم زد.

الهی‌تبار با مطلوب دانستن فضای کار سیاسی در کرمانشاه اظهارداشت: در حالی که بسیاری از استان‌ها دفاتر استانی احزاب دارند، در کرمانشاه یک حزب سیاسی مستقل وجود دارد که کار ارزشمندی است و باید این رویه را تقویت کرد.

او به سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردو افزود: انتظار می‌رود احزاب استان کرمانشاه در این موضوع نقطه نظرات را جمع‌بندی کنند و گویای نقش نظام اسلامی در توسعه فعالیت‌های سیاسی باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن 13 آبان و تفاوت آن با سال‌های گذشته به دلیل جنگ روانی و اقتصادی دشمن، گفت: همان‌هایی که در صد سال گذشته با کودتای 1332، سرکوب نهضت امام(ره) در سال 1342، تقویت رژیم استبدادی شاه و پس از انقلاب هم با جنگ هشت ساله خسارت‌های مادی و انسانی به کشور زدند، با فضاسازی قصد مقابله مجدد با ملت ایران را دارند.

الهی‌تبار ادامه داد: امیدواریم مردم با حضور پررنگ در راهپیمایی 13 آبان پیام استقامت، استقلال و جمهوری اسلامی را به دنیا مخابره کنند.

او با بیان اینکه از نقد نه تنها ناراحت نمی‌شوم بلکه همواره از آن استقبال می‌کنم، به مطلبی که یکی از نشریات استان کرمانشاه در پاسخ به گفته‌های وی در دفتر روزنامه باختر منتشر کرده اشاره کرد و افزود: در آنجا گفتم که روزنامه باختر، تنها کار رسانه‌ای انجام داده و در داخل جریانات سیاسی افراطی قرار نگرفته است، اما اعتقادم این نیست اگر روزنامه یا نشریه‌ای حزبی باشد بد عمل کرده است. ما خواهان تقویت چنین رویکردهایی هستیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر شکل‌گیری خانه احزاب در استان کرمانشاه گفت: این خانه می‌تواند محملی برای توانمندسازی تشکل‌ها باشد و بسیاری از مطالبات را نمایندگی کند که در این صورت می‌توان به آن تکیه کرد.

الهی‌تبار ادامه داد: علی‌رغم فراوانی خدمات و اقدامات، برخی اوقات در حق نظام جفا می‌شود.

او افزود: به دلیل بازگو نشدن خدمات نظام، نتوانسته‌ایم حرکت اقناعی در جامعه داشته باشیم، البته بخشی هم به برخی حرکت‌های اعتمادکاه باز می‌گردد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه به اقدامات و خدمات نظام در زلزله آبان96 در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این زلزله شاهد حرکت‌های عجیب و غریبی بودیم که خدمات را زیر سوال می‌برد. مثلاً شخصی را از سرپل‌ذهاب با هواپیما به صداو سیما می‌بردند تا بگوید که "ما همچنان زیر چادریم" اما با بررسی دیده می‌شد که همین شخص بهترین مبلمان و منزل را در سرپل دارد.

الهی‌تبار ادامه داد: این کارها انجام شد و ظرفیت‌های خوب زلزله دیده نشد و کسی نپرسید که چرا در گرم‌ترین سال استانکرمانشاه، شیوع بیماری‌های عفونی حتی نسبت به قبل از زلزله کمتر شد و بیماری‌های روحی و روانی علی‌رغم بحران زلزله آسیبی کمتر از نرم جهانی داشت، اما در مقابل نماینده‌ای در مجلس بر پایه آمار بهزیستی در مورد احتمال رفتارهای خطرناک گفت که 97 نفر در مناطق زلزله‌زده خودکشی کرده‌اند.

او افزود: ظرف هفت ماه 15هزار واحد مسکونی درمناطق زلزله‌زده ساخته شد اما کسی به آن نپرداخت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: باید گفته می‌شد که مردم، ارگان‌ها، تشکل‌های غیردولتی چگونه دست به دست هم این خدمات را انجام دادند.

الهی‌تبار با تاکید بر ورود احزاب و تشکل‌ها به مسائل اجتماعی اظهار داشت: با نقش آفرینی تشکل‌ها می‌توان بر بسیاری از مسائل غلبه کرد.

او افزود: در زلزله آبان 96 فضای مجازی حساسیت جامعه را بالا برد و کارها را شفاف کرد. با تقویت جریانات سیاسی نیز می‌توان چنین فضایی را ایجاد و ظرفیت‌سازی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز