مدیر عامل شرکت سپاد عنوان کرد

اجرای نمایش آیینی "ردپای خورشید" در مشهد

۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۲۳:۳۹:۵۶
کد خبر: ۷۷۰۶۸۴
اجرای نمایش آیینی ردپای خورشید در مشهد
مدیرعامل شرکت سپاد خراسان گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر 60 هنرمند مشهدی وقایع تاریخی بخشی از زندگی امام حسین(ع) و امام رضا(ع) را در قالب نمایش آیینی با عنوان 'ردپای خورشید' روایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،سعید حسین پور در نشست خبری این نمایش آیینی اظهار کرد: اجرای نمایش آیینی ردپای خورشید که کاملا مرتبط با دهه پایانی ماه صفر، شهادت حضرت رضا(ع) و اتصال آن به بخشهایی از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) در روز عاشورا و بازآفرینی نمادین صحرای کربلا است ، از 30 مهر در خیمه گاه هنر آیینی منطقه تجاری گردشگری سپاده آغاز شده و تا روز 17 آبان ماه جاری ادامه دارد. 

وی با اشاره به تعامل مردم در این نمایش افزود: بازآفرینی نمادین صحرای کربلا و عبور نمادین کاروان اهل بیت (ع) در خیابان منتهی به مجتمع های منطقه سپاد از برنامه های جانبی این نمایش است که با همراهی مردم صورت می گیرد.

حسین پور ادامه داد: این نمایش آیینی با هزینه بالغ بر ۳ میلیارد ریال توسط انجمن فعالان اقتصادی منطقه تجاری گردشگری سپاد برپا شده است که بدون هیچگونه انتفاع مالی پذیرای شهروندان و زائران است.

کارگردان نمایش ردپای خورشید خاطرنشان کرد: امروز تئاتر مشهد یکی از قطب‌های بی‌بدیل تئاتر کشور است و افتخاراتی که به‌دست آورده سبب شده است مدیران شهری هم نسبت به تئاتر رویکرد بهتری داشته باشند.

محمد جهان ‌پا در خصوص محتوا این نمایش اذعان داشت:  نمایش با روایت اباصلت هروی شروع می‌شود و لحظات نابی را از زندگی امام رضا (ع) و امام حسین (ع) به نمایش در می‌آید.

وی شهادت حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام را از دیگر پرده های تاثیر گذاری این نمایش دانست و افزود: با حضور ۶۰ بازیگر و در مجموع ۱۱۰ نفر از عوامل کیفیت مناسبی از نمایش را به اجرا درآورده ایم که با توجه به مصاحبه های صورت گرفته رضایت مردم را تاکنون در بر داشته است.

در ادامه نشست نوید فلاحت مدیر هنری نمایش ردپای خورشید اظهار داشت: ظرفیت پنهانی در خراسان وجود دارد و خیلی‌ها از آن غافل هستند، در واقع دیدگاهی که متاسفانه در هنر شهری وجود دارد به گونه‌ای است که خیلی به سمت ایجاد فضاهایی تعاملی با مردم نمی‌رود.

وی افزود: این نمایش آیینی با رویکرد خلاقانه فضاهای جمعی ایجاد شده که تلفیق موسیقی، لباس و برنامه های جانبی آن برای اولین بار در مشهد اجرا می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز