استاندار خراسان رضوی مطرح کرد :

نیروی انتظامی پیشانی قدرتمند امنیت نظام در حوزه داخلی

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۲:۵۱:۰۴
کد خبر: ۷۷۰۹۰۳
نیروی انتظامی پیشانی قدرتمند امنیت نظام در حوزه داخلی
استاندار خراسان رضوی گفت :شرایط تحریمی و فشارهای اقتصادی که امروز کشور ما با آن مواجه شده و برخی تعبیربه تهاجم گسترده دشمنان در عرصه های سیاسی و اقتصادی علیه این نظام و ملت می کنند ،در واقع واکنش استکبار جهانی به قدرت ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود : قدرتی که امروز از شرق و غرب کشورهای اسلامی از دریای مدیترانه وفلسطین تا یمن و در کشورهای عراق و سوریه آرزوها ،اهداف و امیال استکبارجهانی  را تبدیل به خواب پریشان کرد و توانست قدرت کشورهای وملت های منطقه و مقاومت را به منصه ظهور برساند..

وی تصریح کرد : قدرتی که موجب شد تا همه بدانند هیچ کسی نمی تواند بدون در نظر گرفتن نقش و جایگاه جمهوری اسلامی برای این منطقه تصمیم گیری کند و ملت های هوشیار و بیدار این منطقه هم با حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران توانستند خواب دشمن را بهم بزنند.

وی اظهار کرد : در واقع دشمن دست به واکنش زد واکنش های گسترده ای اعم از فشارهای سیاسی ،برهم زدن معاهدات بین المللی و سیاسی که خود جنگی تمام عیارعلیه این ملت و نظام است و شاید مجروحان و زخمی هایی آن مثل جنگ فیزیکی دیده نشود اما اقشار مختلفی را می تواند درگیر و دچار مشکل کند..

 رشیدیان با بیان اینکه با یک سری توطئه های بهم پیوسته مواجهیم تصریح کرد : در این شرایط  که ایجاد امنیت درونی وحفظ آن بسیار مهم است، دشمن در پی بهم ریختن این امنیت و اتحاد ماست .

 وی اظهار کرد : ما برای حفظ و تقویت این امنیت واتحاد باید برنامه ریزی توام با همدلی و انسجام داشته باشیم و حرکت های دشمن را به طور دقیق شناسایی و برای مقابله با آن از ظرفیت های بالقوه جمهوری اسلامی که بسیار گسترده است استفاده مناسب کنیم.

وی ادامه داد : دشمن در این عرصه قصد خود برای بهم ریختن امنیت داخلی جمهوری اسلامی ایران را به صورت علنی بیان می کند و حتی برخی از عمال منطقه ای هم به طور رسمی وعلنی گفته اند که می خواهند درگیری ها را به داخل خاک ایران بکشانند و بدین منظور هم از هیج هزینه ای فروگذار نمی کنند و با گروهگ های ورزشکسته مذاکره کرده ، تامین مالی و حمایت شان می کنند که با ظرفیت های نارضایتی که امید دارند در سایه این فشارهای اقتصادی در داخل ایجاد شود و برخی حرکت های تروریستی در مرزها ،این امنیت پایدار جمهوری اسلامی را دچار خدشه کنند.

 وی تاکید کرد : در این صحنه وعرصه، حضور نیروی انتظامی نقشی بی بدیل در حفظ این امنیت دارد .

*نیروی انتظامی ؛پیشانی قدرتمند امنیت داخلی جمهوری اسلامی

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : مسلما ظرفیت ، توانمندی و هوشمندی نیروی انتظامی؛ پیشانی قدرتمند امنیت جمهوری اسلامی در حوزه داخلی است که در این مدت توانسته مقتدرانه ماموریت و مسئولیت خود را انجام دهد.

وی خطاب به سردار اشتری فرماندهی انتظامی کشور گفت : همکاران شما در خراسان رضوی نیز مسئولیت خود را با تمام وجود ، توان ، ظرفیت و تعهد پیگیری و محقق کرده اند.

وی اظهار کرد : استانی که منتسب به وجود امام علی ابن موسی الرضا (ع) و ویترین توانمندی های جمهوری اسلامی محسوب می شود از آن رو که که سالانه حدود 3 میلیون زائر خارجی به مشهد الرضا (ع) سفر می کنند و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را در این خطه به خوبی نمود و بروز بیرونی دارد و در این میان نیروی انتظامی مظهر این توان و قدرت نظام جمهوری اسلامی است .

 رشیدیان حضور پلیس در ارائه خدمات مختلف به مردم در جای جای استان و شهرمشهد را مظهر توانمندی های نظام دانست و افزود : نقطه تعاملی نیروی انتظامی با مردم بسیار گسترده است و جایی در کشور و استان ازروستاها ، تا نقاط مرزی و هسته های تخصصی و غیره نیست که این ارتباط و تعامل گسترده حاکم نباشد .

 * مردم محوری وتقویت ارتباط موثر بدنه نیروی انتظامی با مردم محور عمل

وی با بیان اینکه پلیس مقتدر، منظم و متکی بر قانون مظهر توان ونماد قدرت جمهوری اسلامی است ، گفت : رهبر معظم انقلاب هم بارها تاکید کرده اند نیروی انتظامی و پلیس ما مردم محور بوده و با شعار امنیت با مردم برای مردم توانسته اند نقش و مسئولیت خود را به عنوان پلیس انقلابی و مکتبی به خوبی ایفا کنند.

وی اظهار کرد : در این میان نیازمند ارتقا ظرفیت های امنیتی خود را با آموزش و تشریح و تغییر تاکتیک ها و روشهای خود هستیم که در این راستا با حضور سردار اشتری در جایگاه فرماندهی ناجا توجهات خوبی به این ارتقا فنی و نیز کیفی نیروی انتظامی در عین آنکه باید به بهبود کیفیت و شرایط زندگی پرسنل نیروی انتظامی توجه بیشتری شود..

 استاندار خراسان رضوی افزود : در این شرایط یکی از نیازمندی های جدی همه نظام بویژه نیروی انتظامی آن است که در این شرایط ارتباط وتعامل خود را با مردم بیشتر کرده و با آنها گفت وگوی بیشتری داشته باشیم که این ارتباط موثر بین تمامی بدنه نیروی انتظامی با مردم  به عنوان یکی از محورهای اساسی باید مد نظر قرار گیرد..

وی با تاکید بر اینکه مسلما حفظ اعتماد مردم و ایجاد امنیت خاطر و روانی آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، ابراز امیدواری کرد : این نیرو چون گذشته در این حوزه موفق باشند.

وی با اشاره به شعار امسال یعنی "حمایت ازتولید داخلی ، اظهار کرد : این موضوع نه فقط  متمرکز برتولید کشاورزی و صنعتی بلکه به مفهوم ارتقا کیفیت خدمات است و ما به عنوان نیروی انتظامی موظف هستیم کیفیت کار را در این سال ارتقا دهیم ضمن آنکه باید هزینه ها را کاهش و بهره وری را ارتقا دهیم و در این میان توجه به جمعیت مخاطب هم بسیار مهم است.

طی این مراسم که با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی حمهوری اسلامی برگزار شد،سردار محمدکاظم تقوی به سمت فرماندهی انتظامی خراسان رضوی منصوب شد وی ، پیش از این جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا بود و دوره ای هم مسئولیت مرزبانی استان خراسان رضوی را بر عهده داشت.

از خدمات سردار قادر کریمی فرمانده انتظامی سابق استان قدردانی شد .

سردار قادر کریمی که بیش از13 ماه مسئولیت فرماندهی انتظامی استان را عهده دار بود ، مهر ماه گذشته به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شد و از آن زمان تا کنون سرهنگ ابراهیم قربانزاده سرپرستی این فرماندهی را در استان بر عهده داشت.

 

نظر شما