خانه احزاب آذربایجان غربی تشکیل می شود

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۴:۲۷:۰۷
کد خبر: ۷۷۱۰۰۱
خانه احزاب آذربایجان غربی تشکیل می شود
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: خانه احزاب استان با دستور و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی و تحقق شرطهای خانه احزاب ایران فعالیت خود را به زودی در استان آغاز خواهد کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی مصطفوی در سومین جلسه احزاب که صبح امروز دوشنبه ۷ آبان ماه با حضور نمایندگان احزاب با گرایش اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالیون و مستقلین برگزار شد، اظهار کرد: با دستور استاندار آذربایجان غربی و با توجه به اینکه خانه احزاب در استان فعال نبود، رایزنی‌های اولیه برای آغاز فعالیت این خانه از سوی اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری انجام شد.

علی مصطفوی افزود: با خانه احزاب ایران مشورتهایی انجام داده ایم و آن‌ها پنج شرط به ما اعلام کردند تا در صورت تحقق آن مجوز آغاز فعالیت خانه احزاب صادر شود.

به گفته وی، دو شرط درخواست ۵ تشکل و احزاب و همچنین تامین یک محل و ساختمان برای استقرار خانه احزاب در استان از مهمترین درخواست های خانه احزاب ایران بود که خوشحالیم امروز اعلام کنیم تمام شرط های آنها محقق شده است. همچنین یک اتاق با کلیه امکانات در محل خانه جوان ارومیه در اختیار خانه احزاب قرار خواهد گرفت و تابلوی آن به زودی در آن مکان نصب خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: برای تشکیل خانه احزاب در استان بر اساس بخشنامه ابلاغی باید فراکسیون‌های اصلاحات، اصولگرا و اعتدالیون و مستقلین هر کدام سه نفر را برای عضویت در هیئت رئیسه معرفی کنند.

مصطفوی ادامه داد: خانه احزاب نقش سیاسی ندارد بلکه باید امور پشتیبانی برای فعالیت احزاب را برعهده داشته باشد. امروز کشور ما در یک شرایط حساسی قرار دارد و استکبار جهانی راست و چپ را نمی شناسد آنها همه جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته اند. وجود جناح های سیاسی مختلف واقعیت کشور ماست و همین اختلاف سلیقه ها می تواند عامل اصلی توسعه در کشور باشد.

شایان ذکر است، استاندار آذربایجان غربی نیز دقایقی برای تبادل نظر با نمایندگان احزاب در این جلسه حضور پیدا کرد.

محمدمهدی شهریاری در سخنان کوتاه بر اهمیت نقش احزاب تاکید کرد و گفت: کارکرد احزاب باید به سمتی برود که در عین تفاوت سلیقه، نگاهشان برای توسعه و اداره بهتر کشور باشد.

نظر شما