مدیرعامل شرکت منابع آب ایران خبر داد

فاز اول پایاب سد خدا آفرین امسال بهره برداری می شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۱۱:۰۵:۰۸
کد خبر: ۷۷۱۲۱۱
فاز اول پایاب سد خدا آفرین امسال بهره برداری می شود
مدیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: پروژه ملی پایاب سد خدا آفرین در حال حاضر 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز اول آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش برنا، محمد حاج رسولیها روز چهارشنبه در بازدید از پایاب سد خدا آفرین با بیان اینکه این پروژه در فاز اول بالغ بر 36هزار و 700 هکتار از اراضی منطقه مغان را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی هم با بهره برداری از شبکه فرعی می تواند راه را برای رشد و توسعه کشاورزی منطقه هموار کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و همت شرکت آب منطقه ای استان اردبیل این پروژه در زمان مقرر برنامه ریزی شده به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت منابع آب ایران بیان کرد: با اقدامات وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی و بهره برداری از این پروژه تحولی بزرگی در بخش کشاورزی منطقه مغان رخ خواهد داد.
حاج رسولیها همچنین با اشاره به اشتغالزایی این پروژه بیان کرد: خوشبختانه بخش مهمی از مشکلات و چالش های منطقه که موضوع بیکاری است با راه اندازی کامل این پروژه مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل هم در این بازدید گفت: شبکه آبیاری و زهکشی خدا آفرین یکی از پروژه ‌های عظیم شمال استان اردبیل است که از محل صندوق توسعه ملی و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار در حال اجراست.
اصغر سلیمان زاده افزود: طول این شبکه بالغ بر 144 کیلومتر است که بخش عظیمی از آن در حدود 92 کیلومتر در استان اردبیل قرار دارد و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 78 درصد در حال اجرا است.
وی گفت: وسعت اراضی طرح اراضی و زهکشی خدافرین در استان اردبیل حدود 62 هزار هکتار است و این طرح به چهار ناحیه عمرانی تقسیم‌بندی شده و قرار است در اولویت اول 36 هزار و 700 هکتار از آن در سال جاری به بهره ‌برداری برسد.
سلیمان زاده اظهار داشت: انتقال و توزیع آب اراضی در محدوده طرح شبکه خداآفرین ، توسعه اقتصادی منطقه به واسطه توسعه کشاورزی و دامپروری با افزایش درآمد آنها، ایجاد اشتغال در دوران اجرا و بهره‌برداری برای 20 هزار نفر و ساماندهی حدود 10 هزار خانوار عشایر با افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی با رویکرد جلوگیری از مهاجرت ساکنان منطقه از اهداف این پروژه است.

 

نظر شما