خطیب جمعه بیرجند:

۱۳ آبان صدای شکستن استخوان های استکبار را خواهیم شنید

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۸:۵۲:۴۹
کد خبر: ۷۷۱۶۲۶
۱۳ آبان صدای شکستن استخوان های استکبار را خواهیم شنید
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: 13 آبان امسال صدا شکستن استخوان های استکبار را به گوش خواهیم شنید و به چشم هم جریانات را تا 22 بهمن خواهیم دید.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با اشاره به خط و نشان دشمن در 13 آبان امسال علیه جمهوری اسلامی افزود: ظلم از بین می رود و آنچه می ماند انقلاب اسلامی است تا با یاری خدا به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب تهدید کردند که تابستان امسال ایران، داغ خواهد بود اما دیدیم تابستان ما بهاری گذشت.

امام جمعه بیرجند ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی گفت: دانش آموزان امروزی نسل شهید فهمیده هستند و یاد و خاطره شهدای بسیج دانش آموزی را گرامی می داریم زیرا خون پاک آنها این انقلاب را سرسبز نگه داشته است.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران اربعین حسینی اظهار داشت: این حضور هم زیارت و هم جهاد بود و نیز بر اساس عدالت خواهی و پیروی از سرور آزادگان در صحن بین الملل حرکت خوبی بود که به نسل ها مختلف نشان داده شد.

خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیماری های بشری افزود: انسان مبدا و مقصدی دارد که اگر در ریل قانون حرکت کند آثارش هم آشکار است و دچار حادثه تلخ نخواهد شد.

وی گفت: بیشتر بیماری های رایج انسان زاییده انحرافات فکری، اخلاقی و عقیدتی است و متهم اصلی هم خود بشر است زیرا در هچ چیز قانون لازم را نداریم و دچار افراط و تفریط می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: تلفاتی که در بسیاری از حوادث طبیعی پیش می آید به خود انسان برگشت می کند زیرا به دلیل بسیاری از بی عدالتی ها که انجام می شود طبیعت دچار فساد می شود.

وی یکی از بیماری های انسان را کبر و غرور یا همان خود بزرگ بینی ذکر کرد و گفت: این بیماری دیگر مربوط به میکروب نیست بلکه به مسائل درونی انسان بر می گردد زیر انسان این موجود ضعیف آنقدر خودش را بزرگ می بیند تا جایی که قانون علم و وحی را نمی پذیرد که اگر این تفکر درمان نشود بشر را نابود می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در مقابل این مساله تفریط هم وجود دارد، افزود: حقارت و خود کوچک بینی از این نوع است زیر انسان در برابر هیچکس جز عبودیت خداوند کوچک نمی شود و انسان حقیر کسی است که از شخص اطاعت می کند.

وی با اشاره به اینکه نباید به ظلم بی تفاوت بود ادامه داد: وقتی ظالم را در جامعه حاکم قرار دهند آنچه انجام می شود ظلم است و جهاد در راه خدا این است که ظالم زمینگیر شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر کسی بنده خدا شود بزرگ است و این بزرگی مربوط به بندگی اوست اما ستمگران بین الملل خود را بهتر از دیگران می دانند و عده ای افراد چاپلوس را هم بکار گرفته اند و نمی گذارند انسان ها در دنیا به آرامش برسند.

وی اظهار داشت: غرب آسیا 40 سال است که روی آرامش را ندیده و آنها به خاطر منافع خود حقوق مردم را پایمال می کنند و آمریکا بعد از جنگ جهانی در امور 50 کشور دخالت کرده و زیر ساخت آنها را از بین برده و اینجا مردم هم مقصرند، مردم باید در سنگر بصیرت دینی و حسینی قرار گیرند و تا آنها جرات نکنند حرف بزنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اگر دنیا در برابر جنایات استکبار سکوت نکند آنها زمنگیر می شوند، یادآور شد: در کنسولگری عربستان یک نفر( خاشقچی) مظلومانه کشته می شود و رسانه ها هم در این مورد اقدامات به جایی کردند و حالت انفعال در برابر افکار عمومی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اما این جای سوال است که رسانه ها، پیرو هر دینی که هستند چرا در برابر همه جنایاتی که در دنیا اعم از کشتار زنان و و کودکان بی گناه صورت می گیرد حرف نمی زنند، اگر ظلم غالب شود همه ما مسئولیم.

وی تصریح کرد: استکبار همواره حرف دفاع از حقوق بشر می زند اما آنچه تحقق یافته نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون عدالت است و این انقلاب به عنوان اسلام ناب، پایه هایش مستحکم شده و ماندگار است.

 

نظر شما