امام جمعه اراک:

حماسه اربعین اتحاد مسلمانان را به رخ جهانیان کشید

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۹:۳۸:۱۲
کد خبر: ۷۷۱۶۷۰
حماسه اربعین اتحاد مسلمانان را به رخ جهانیان کشید
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حضور مسلمانان 60 کشور جهان در حماسه اربعین امسال اتحاد، همدلی و همبستگی دنیای اسلام را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: مسلمانان جهان پس از گذشت یک هزار و 380 سال از جریان کربلا و عاشورا با حضور انسجام بخش و عزت آفرین در آیین اربعین امسال عظمت و اتحاد دنیای اسلام را به رخ دشمنان اسلام، قرآن و جهانیان کشیدند.

وی، ضمن قدردانی از ملت ایران اسلامی، مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی کشور برای خلق حماسه دشمن شکن اربعین امام حسین (ع) ادامه داد: حضور مسلمانان جهان در حماسه بزرگ اربعین به برکت عشق و ارادت آنان به ائمه اطهار (ع) و پیامبر اسلام (ص) شکل گرفته و آنان با حضور در این آیین به جهانیان نشان دادند که پس از گذشت قرن ها از جریان کربلا و عاشورا پرچم امام حسین (ع) در جهان بر افراشته است.

امام جمعه اراک با یادآوری شهادت و زخمی شدن صدها مسلمانان در کشورهای مختلف افزود: کشورهای به ظاهر حامی حقوق بشر در برابر شهادت و کشته شدن مسلمانان و نسل کشی در کشور یمن سکوت کرده اند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با گرامیداشت روز 13 آبان افزود: این روز یکی از روزهای بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: روز 13 آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و تبعید امام خمینی(ره) در این روز به کشور ترکیه آغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی رژیم طاغوت در سال 57 بود.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: آمریکا از ابتدای انقلاب تحریم های ظالمانه ای را علیه ملت ایران اسلامی اعمال کرده است و مردم با اتحاد و همدلی تمامی توطئه های دشمنان را در طول 40 سال گذشته نقش بر آب کرده اند.

وی ادامه داد: اکنون نیز استفاده از ظرفیت های داخلی، هماهنگی و همراهی دستگاه ها اجرایی و مردم با یکدیگر، مبارزه با فساد، قاچاق کالا و جلوگیری از واردات غیر ضروری کلید ایستادگی در برابر تحریم های دشمنان است.

امام جمعه اراک افزود: استان مرکزی از ظرفیت های مناسبی در زمینه کشاورزی و صنعتی برخوردار است که با همت و همدلی مسئولان و مردم و بهره گیری از این ظرفیت ها می توان در برابر تحریم ها ایستادگی کرد و از ایجاد فشار بر مردم و تولیدکنندگان جلوگیری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز