وزیر صنعت ، معدن و تجارت :

در تصمیمات این حوزه با فعالان و خبرگان بخش خصوصی همفکری می شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۸:۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۷۱۶۷۷
در تصمیمات این حوزه با فعالان و خبرگان بخش خصوصی همفکری می شود
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : بی تردید از این پس در تصمیم گیری های این حوزه ضمن انجام اقدامات کارشناسی اولیه به صورت جدی تعامل وهمفکری با بخش خصوصی ، خبرگان و فعالان اقتصادی محور عمل خواهد بود و از ظرفیت فکری، تجربی و تخصصی و علمی متخصصان بهره گرفته می شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ، رضا رحمانی که عصر امروز وارد مشهد شد ، در دیداری با استاندارخراسان رضوی و فعالان اقتصادی استان در محل پاویون فرودگاه شهید هاشمی نژاد افزود: عمده مسائل و شرایط اقتصادی امروز راهکار دارد و بدن هیچ تردیدی از این پس برای رسیدن به یک تفاهم مشترک با بخش خصوصی که محور فعالیت اقتصادی است تعامل می کنیم تا به راهکارهای بهتر و موثرتری بر مبنای تجارب متعدد این حوزه دست یابیم.

 وی ادامه داد : تصمیم گیری در این حوزه بی توجه به بخش خصوصی توهین به آنها و در واقع القا کننده و ایجادکننده نوعی بی اعتمادی است .

 وی اظهار کرد : امروز در شرایط تحریم در کنارهمه مسائل ما مزیت های قابل توجهی هم داریم که از جمله آنها ظرفیت مناطق جغرافیایی کشور در حوزه صادرات است چنانکه  خراسان رضوی همسایگانی چون کشورهای آسیای میانه و افغانستان را درکنار خود دارد و ظرفیت صادراتی خوبی از این محل ایجادشده است.

 وی ادامه داد : در واقع جمعیت مصرف کننده ومردمی چه در داخل و چه بازارهای خارجی اطراف ،خود قابلیت مهمی است که فرصت خوبی را برای توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری و اقتصادی فراهم می کند اما استفاده از این ظرفیت نیازمند آن است که ما به ظرفیت های استانی و توان مدیریتی و استانداران اعتماد کرده و این فضا و شرایط را با افزایش و ارائه اختیارات برای فعالیت و تصمیم گیری و اقدامات شان فراهم کنیم .

 وی با بیان اینکه چند نقطه در کشور می تواند به عنوان مناطق هدایت کننده و پیشران در حوزه صادرات عمل کنند ، اظهار کرد :  خراسان رضوی از جمله آنهاست و ظرفیت بازارچه های مرزی وغیره نیز می تواند به کمک بیاید.

رحمانی تصریح کرد : امروز نکته مهم و ضروری آن است که ما نه تنها نباید در مسیر فعالان اقتصادی مانع ایجاد کنیم بلکه باید شرایط را برای حضور بهتر و موثرتر و گسترده تر آنان تسهیل کنیم .

 وی گفت : در وزارتخانه طی روزهای اخیر کارگروهی را فعالکردیم  تا خطوط تولید را عملیاتی و حتی به صورت موردی بر روی مباحث مربوطه در راستای مقابله با تحریم ها کار جدی و موثری انجام دهیم .

 وی اظهار کرد : وقتی دشمن اینگونه گسترده و حساب شده علیه ما برنامه ریزی می کند باید ما هم به طور قطع ستاد مقابله با این اقدامات را فعال کنیم .

 وی با بیان اینکه هنوز برخی بخش ها و دستگاه ها که از نظر قانونی وظایفی دارند ، شرایط کنونی را درک نکرده اند که بدین منظور باید تلاش کنیم این حساسیت را همه درک کرده و بدانند که شرایط عادی نیست ومتناسب با این وضعیت غیر عادی اقدامات  رویکردها و راهکارهای لازم را  تدبیر کرده و در پیش بگیرند.

 وزیر صنعت ، معدن وتجارت ادامه داد : امروز نمی توان با فرمول های جاری و عادی ، فضای خاص موجود را مدیریت کرد و باید مدیریت ما هم به تناسب این شرایط، خاص و تسهیل کننده باشد.

   وی با بیان اینکه خراسان رضوی و مشهد ، دارای فعالان اقتصادی و واحدهای توانمند و تشکل های قوی صادراتی ، تولیدی و غیره است نیاز است در یک زمان کوتاه ضمن ارزیابی شرایط خود، راهکارها و راه حل های مقابله با این شرایط و تسهیل فرآیندها و تقویت تولیدو صادرات را ارائه کند.

وی تصریح کرد : باید این شرایط را با تدبیر پیش برد و در این میان انسجام همه بخش ها اعم از خصوصی، عمومی و دولتی و غیره از جمله الزامات است.

 استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت : روحیه همراهی و همکاری بخش خصوصی با بخش های اجرایی و دولتی بسیار ارزشمند است .

 علی رضا رشیدیان افزود : در جریان شرایط اخیر ، برای تنظیم و مدیریت بازار بخش خصوصی و تولیدی استان همراهی و مشارکت بسیار خوبی با بخش دولتی در استان داشت که بایدآن را قدر دانست.

 وی ادامه داد : این همکاری و تعامل با حوزه های علمی هم طی دو ، سه سال اخیر تقویت شده بویژه با راه اندازی شبکه علمی دانشگاه های که به حوزه آسیب شناسی و مشارکت در برای بررسی و شناسایی راهکارهای مربوط به چالش ها و معضلات اصلی استان به کمک بخش دولتی و نیز همکاری مطلوب تر با بخش خصوصی وارد شده است.

 وی اظهار کرد : طی 6 ماه گذشته بخش خصوصی و تولید کنندگان ما فشارهای زیادی را تحمل کردند اما همچنین تلاش شان بر حفظ ونگهداشت تولید است و چرخ صنعت را فعال نگه داشته اند.

 وی ادامه داد : طی 6، 7 ماه امسال صادرات استان 29 درصد رشد دارد و با توجه به شرایطی که حوزه ارز ایجاد شده زمینه برای رونق صادرات فراهم شده که باید راهکارهای لازم برای رفع موانع و مشکلات در این حوزه نیز دیده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز