"مدیرکل ورزش و جوانان لرستان " در نشست خبری:

عملکرد ورزش وجوانان لرستان رشد صعودی داشته است/ روند روبه رشد پروژه های عمرانی –ورزشی در استان/ اسپانسر قوی برای حمایت از ورزش در لرستان وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۵:۴۸:۲۰
کد خبر: ۷۷۱۹۴۷
عملکرد ورزش وجوانان لرستان رشد صعودی داشته است/ روند روبه رشد پروژه های عمرانی –ورزشی در استان/ اسپانسر قوی برای حمایت از ورزش در لرستان وجود ندارد
علی یاور عزیزپور گفت: ارزیابی دقیق از عملکرد دستگاه ورزش وجوانان لرستان نشان دهنده رشد صعودی آن در سنوات گذشته است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛عزیزپورپیش از ظهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این مطلب ،اظهار کرد: با توجه به بهتر بودن وضعیت دستگاه ورزش وجوانان استان  نسبت به سنوات گذشته  سازمان برنامه وبودجه استان می توانست ارزیابی بهتری  نسبت به عملکرد این دستگاه داشته باشد.

اوبا اشاره به ارزیابی عملکردی دستگاه ورزش وجوانان استان درسنوات گذشته  ، افزود:عملکرد این دستگاه وضعیت روبه رشدی را نشان می هد به طوریکه  درسال 94 از شاخص های عمومی واختصاصی جمعا 724 امتیاز گرفتیم واز بین 60 دستگاه استانی رتبه 42 را کسب کرده بودیم ؛درسال 95  نیزحدود 1391 امتیاز درشاخص های عمومی واختصاصی به دست آورده ودر بین 55 دستگاه استانی  رتبه 20 را کسب کردیم  و درسال 96  نیز   برهمین مبنا 1563 امتیاز کسب کرده  ورتبه 16 را ازبین 52 دستگاه به دست آوردیم .

عزیزپور با بیان اینکه احساس می کنیم ارزیابی  سازمان برنامه وبودجه استان  در عملکرد ما ارزیابی درستی نیست ،تصریح کرد:ارزیابی صورت گرفته در حق ورزش وجوانان استان دقیق نیست و حق ما بیشتر از این است چون هر  دستگاه را باید با گذشته خودش سنجید یا اینکه دستگاه ها باید به هم نزدیک باشند.

*روند روبه رشد پروژه های عمرانی –ورزشی در استان

مدیر کل ورزش وجوانان لرستان در ادامه سخنان خود گفت: در طی 50 ماه  مدیریت دولت تدبیر وامید در استان بیش از 42 پروزه عمرانی به افتتاح رسیده که میانگین هر  45 روز یک پروژه را نشان می دهد.

عزیزپوربا اشاره به پروژه های دردست افتتاح استان،گفت: روند رو به رشد این پروژه ها نشان می دهند که نردیک به 6 سانتیمتر به سرانه ورزشی استان اضافه خواهدشد.

او بابیان اینکه سالن دو ومیدانی خرم آباد از پروژه‌های بزرگ لرستان وکشور بوده و در آینده نزدیک با حضور مقامات ارشد کشور از جمله مقام عالی وزارت ورزش وجوانان افتتاح خواهد شد،خاطر نشان کرد: سالن چندمنظوره طالقان ، سالن چندمنظوره زاغه ، تارتان پیست دومیدانی خرم آباد که با صرف هزینه یک میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است،سالن ورزشی فلک الدین، سالن ورزشی گوشه پل ،زمین گلف مجموعه  سبزی پرور خرم آباد ،  زمین چمن مصنوعی  خرم آباد ، مهمان سرای  مجموعه ورزشی تختی خرم آباد ، مجموعه رفاهیات خانه بوکس استان ،زمین پرتاب های دو میدانی خرم آباد ،ساختمان اداری ورزش وجوانان بیرانشهر ،ساختمان اداری ورزش وجوانان شهرستان چگنی از جمله پروژه هایی هستند که در آینده نزدیک افتتاح خواهندشد.

عزیزپور همچنین یادآورشد: زمین چمن فوتبال الیگودرز،زمین چمن فوتبال  معمولان ،چمن مصنوعی رومشکان ،چمن مصنوعی سلسله ،سکوی تماشاگران نورآباد ،گلیجرد ازنا ،سالن چند منظوره ازنا وسالن چندمنظوره رومشکان نیز  تاپایان سال افتتاح می شوند .

او با اشاره به سالن سرپوشیده دو ومیدانی خرم آباد نیز خاطر نشان کرد:  این پروژه بر این فرض که آب به آنجا نمی‌رسد طراحی شده است  اما مخزنی به مراتب بزرگ‌تر از گذشته برای این مجموعه احداث شده و شبکه‌ی آبرسانی آن در حال انجام است.

*رشد ورزشکاران سازمان یافته در لرستان

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه آرامش وامنیت به عنوان زیرساخت توسعه در ورزش استان حاکم است ،گفت:با توجه حاکم بودن  آرامش و امنیتی که در  ورزش استان واعتماد خانواده ها به این امنیت وآرامش عملکرد ورزش و جوانان با 50 هیات ورزش استانی و 60 هیات شهرستانی آرامش را در جامعه حاکم کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از رشد 23 درصدی جامعه ورزشکاران سازمان یافته در لرستان خبر داد و گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال 96  در حوزه آقایان حدود 25هزار 149 ورزشکار سازمان یافته بوده  که  در سال 97 تاکنون این میزان  به  29 هزار862 نفرافزایش یافته است ،همچنین رشد ورزشکاران سازمان یافته  درحوزه بانوان طی  سال 96 حدود   11هزار و115 نفربوده  که  در سال  97  تاکنون این میزان  به 14 هزار و866 نفررسیده است .

به گفته عزیزپور رشد ورزشکاران سازمان یافته  در حوزه بانوان 32 درصد ودرحوزه آقایان 18 و74 صدم درصدرا نشان می دهد که این میزان به طور جمعی  نشانگر رشد 23 درصدی ورزشکاران سازمان یافته در استان است .

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان اضافه کرد: 13  هزار مربی مرد و  5هزار مربی زن در لرستان وجود دارد که باید از توانمندی آنان در جهت توسعه ورزش استان استفاده کنیم .

عزیزپوربا اشاره به برگزاری 150 دوره کلاس های  آموزشی دوره مربیگری وداوری در استان ، بیان کرد: از این مجموع  کارگاه های توانمندسازی  80 کارگاه برای آقایان و70 دوره برای بانوان برگزارشده است.

او با بیان اینکه پایگاه قهرمانی لرستان دارای  رتبه چهارم کشوری است ،گفت:رسالت ورزش و جوانان لرستان رساندن ورزشکاران به سطوح قهرمانی در رده‌ی ملی‌ است که با فراهم ساختن امکانات و تجهیزات و البته ساپورت مالی می‌توانیم ورزشکاران استان را تا سطوح ملی حمایت کنیم.

عزیزپوربا بیان اینکه  اسپانسر قوی برای حمایت از ورزش در لرستان وجود ندارد، یادآورشد: در حال حاضر خرده اسپانسرهایی ورزش استان را حمایت می‌کنند.

عزیزپور با بیان اینکه حذف ورزشکاران در اردوهای تیم ملی به رای و نظر فدارسیون‌ها بستگی دارد،گفت: لرستان در بازی‌ها پارالمپیک جاکارتا 13 ورزشکار داشته‌ که 12 نفر آنان موفق به کسب مدال شده‌اند.

او با بیان اینکه از لحاظ قانونی نمی‌توانیم از اعتبارات اداره کل به تیم فوتبال خیبر کمک کنیم ،افزود: اگر تمام هیات‌های ورزشی استان را تعطیل کنیم و فقط به تیم فوتبال خیبر کمک کنیم باز هم جواب گوی مشکلات این تیم نخواهیم بود.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان از 66میزبانی رقابتهای ملی طی  سال 97 دراستان خبردادوگفت: دراین مدت 949 عنوان قهرمانی کسب شده که  از این میزان  464عنوان توسط  آقایان و 445 عنوان توسط  بانوان ورزشکار کسب شده است.

عزیزپوربا  بیان اینکه 150 ورزشکار دعوت شده به اردوهای تیم ملی داشته ایم به کسب  نتایج تیمی در لیگ ها اشاره کرد وافزود:  17 عنوان اول، دوم وسوم در لیگ های مختلف ورزشی  نیز کسب شده است.

*افزایش سمن های حوزه جوانان در استان  

عزیزپور با اشاره به عملکرد این دستگاه در حوزه جوانان ،گفت:  از آغاز سال 97 تاکنون  5 جلسه ستادساماندهی جوانان استانی  و37 جلسه شهرستانی برگزارشده است.

او با بیان اینکه تعدادسازمان های مردم نهاد حوزه جوانان  در سال گذشته 17 سمن بوده است گفت:  در حال حاضر تعداد سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان در استان  به 22 سمن رسیده است که در سال 97 تا امروز  حدود  5 سمن اضافه شده است .

عزیزپور با بیان اینکه   31 کارگاه ازدواج در شهرستانهای مختلف ، وتعداد 3 جشنواره در زمینه های نشاط ،امید وازدواج وفراغت  وهمچنین 20 کارگاه در حوزه آسیب های اجتماعی برگزارکرده ایم ،از راه اندازی 3 خانه جوان در استان خبر دادواضافه کرد: خانه جوان های  در خرم آباد و الیگودرز افتتاح شده  است و خانه جوان  پلدختر نیز آماده افتتاح است.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با بیان اینکه دستگاه متولی ایجاد اشتغال نیستیم اما با کمک سازمان‌های مردم نهاد برای 30 نفر ایجاد اشتغال داشته‌ایم ،افزود: با توجه به بیکاری مشهودی که در لرستان حاکم است همه‌ی دستگاه‌ها بایستی در حوزه اشتغال جوانان ورود پیدا کنند.

  عزیزپور با بیان اینکه  باید  برمبنای تخصیص ها  پروژه هارا ارزیابی کرد ،یادآورشد: رشداعتبارات این دستگاه از  9 میلیاردتومان  به  بیش از 80 میلیارد تومان رسیده است .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز