استاندار:

خراسان جنوبی در عرصه به کارگیری بانوان برای مسئولیت های مختلف سرآمد است

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۱:۰۶:۳۱
کد خبر: ۷۷۲۲۱۶
خراسان جنوبی در عرصه به کارگیری بانوان برای مسئولیت های مختلف سرآمد است
استاندار خراسان جنوبی گفت: علیرغم اعتقاد قلبی به بهره گیری از نیروهای جوان، ولی شرایط فعلی کشور زمان مناسبی برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نبود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدمهدی مروج الشریعه عصر شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور 'معصومه ابتکار' معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده برگزار شد اظهار داشت: کشورداری در وضع موجود مسئله ساده ای نیست لذا انتظار می رفت نمایندگان شرایط موجود کشور و اوضاع اقتصاد بین المللی را درک می کردند و به دولت برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان فرصت می دادند.

وی افزود: بشخصه از اجرای این قانون استقبال می کنم ولی بهتر بود همان زمان که رئیس جمهوری در مجلس برای وزرای خود می خواست رای اعتماد بگیرد تیمی از مجلس و دولت توافق می کردند و در 2 سال اول دوره دوم، به هر رده که موردنظر نمایندگان بود، مجوز دستیاری می دادند.

استاندار خراسان جنوبی با قبول این که مسئولیت ها نباید در یک چرخه ثابت باقی بماند گفت: اصل قانون و روی کار آمدن مدیران جوان درست است ولی ای کاش امکانی فراهم می شد تا بازپروری مدیر که از 40 سال قبل مغفول مانده، انجام می گرفت.

وی بیان کرد: شهرداری ها و سازمان های وابسته نیز متاثر از موج تغییرات ناشی از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خواهند شد.

مروج الشریعه در خصوص انتصاب فرمانداران نیز گفت: مدت زیادی است که پرونده فرمانداران در استان بسته و به وزارت کشور ارسال شده اما باز با یک طرح استیضاح نمایندگان، این کار عقب می افتد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در عرصه به کارگیری بانوان برای مسئولیت های مختلف سرآمد است افزود: بانوانی که با نشان دادن قابلیت ها، مسئولیتی را می پذیرند، قابل تقدیر هستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یک هشتم آمار کل دهیاران کشور متعلق به خراسان حنوبی است گفت: فعالیت 53 دهیار زن در این استان نشان از قابلیت آنان دارد که بسیار با ارزش است.

وی به یک نمونه از این بانوان در مسئولیت دهیاری روستای خراشاد بیرجند اشاره کرد که مراحل ثبت جهانی را طی می کند و افزود: اغلب دهیاران زن در استان تحصیلات بالا دارند که باید از این پتانسیل به نیکی استفاده شود.

مروج الشریعه با بیان اینکه در برخی استان ها انتصاب یک زن به سادگی این استان نیست گفت: بانوان در خراسان جنوبی با آرامش و به شایستگی خود را در پست های مختلف نشان می دهند.

وی اظهار داشت: تعداد بانوانی که در انتخابات شوراهای مختلف شهر و روستا نامزد شدند نشان از ابزار لیاقت و‌ تقاضا برای مدیریت است که هم اکنون در شورای شهر بیرجند 2 نفر از این بانوان حضور دارند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین ضمن دعوت از مدیران دستگاه های اجرایی برای حضور باشکوه در راهپیمایی 13 آبان گفت: انتظار می رود دیگران نیز برای شرکت در این راهپیمایی تشویق شوند.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد واسطه بین حاکمیت و مردم هستند توصیه کرد: مدیران رویکرد تعاملی با ارزش با سازمان های مردم نهاد داشته باشند.

مروج الشریعه از ابلاغ و تخصیص 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای مسائل اجتماعی استان خبر داد و افزود: بخشی از این اعتبارات در حوزه بانوان و خانواده هزینه می شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده (شنبه) در سفر یک روزه به خراسان جنوبی ضمن دیدن از کارگاه های توبافی روستای خراشاد بیرجند، پارک فناوری اطلاعات را در مرکز استان کلنگ زنی و از اورژانس اجتماعی نیز بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز