مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران ایران:

هیچ جایگزینی برای گوشت مرغ نمی‌توان پیدا کرد

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۵:۳۱:۴۸
کد خبر: ۷۷۲۳۷۶
هیچ جایگزینی برای گوشت مرغ نمی‌توان پیدا کرد
ایران مقام هفتم تولید مرغ در کل جهان است و اولین تولید کننده در خاور میانه می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سی‌وششمین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار کرمانشاه در سالن جلسات اتاق بازرگانی تشکیل شد.

photo_۲۰۱-۴۱

برومند چهارآئین مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور در این نشست اظهار داشت: در کشور 155 میلیون جوجه‌ریزی در ماه از جوجه یک روزه تا 45 روزه در کشور انجام می‌شود.

 او از دپوی بیش از سه میلیون تن نهاده( سویا و ذرت) در بنادر خبر داد و افزود: مشکلی در تامین دانه مرغ تا پایان سال نداریم.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: هیچ جایگزینی برای گوشت مرغ نمی‌توان پیدا کرد.

چهارآئین ادامه داد: 20 هزار میلیارد ارزش تولیدات سالیانه مرغ در کشور است، که در حال حاضر ارزان‌ترین منبع پروتئینی برای کشور محسوب می‌شود، چرا که 34 درصد پروتئین روزانه را تأمین می‌کند.

او سرانه سالیانه گوشت مرغ در ایران را 25 کیلوگرم اعلام  کرد و افزود: کشور از این لحاظ مقام هفتم تولید کل در جهان و مقام نخست در خاورمیانه را در تولیدگوشت مرغ داریم.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور به زیرساخت مناسب ایران در تامین گوشت مرغ اشاره کرد و گفت: گوشت مرغ گرم تولید ایران به کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان و... صادر می‌شود.

چهارآئین ادامه داد:  14هزار و 732 مرغداری فعال در کشور فعالیت دارند که برای نبود وابستگی به واردات در این زمینه، خواستار توجه بیشتر به تولیدکنندگان این بخش شد.

 او افزود: 85 درصد مرغداری کشور عضو اتحادیه سراسری هستند، و  350 تعاونی در کشور فعالیت می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: 244 اتحادیه در کشور فعال است که 59 اتحادیه از این تعداد کد IR دریافت کرده‌اند .

چهارآئین ادامه داد: در استان کرمانشاه نیز دو اتحادیه فعالیت دارند که نیاز است این دو اتحادیه با کمک دولت توانمند و ادغام شوند.

بهرام خانی معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه، به فعالیت 62 واحد مرغداری، 10 واحد مرغداری گوشتی، چهار واحد جوجه‌کشی، 20 واحد خوراک دام و طیور، دو اتحادیه مرغ ویژه، 670واحد طیور(که 230 واحد گازکشی شده) و 9 کشتارگاه صنعتی در استان اشاره و بیان کرد:  دو کشتارگاه در استان  کرمانشاهمجهز به خط صفر‌-2  است.

او افزود: 50 هزار تن نیاز استان کرمانشاه به گوشت مرغ است.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این در حالی است که تولید استان کرمانشاه با جوجه‌زیزی دو میلیون قطعه جوجه در ماه، 62 هزار تن است که ما‌بقی آن صادر می‌شود.

خانی ساماندهی تشکل‌ها را به بخش خصوصی و استعمال وام‌های بخش خصوصی را برای جوابگویی به نیازها خواستار شد و ادامه داد: مسائلی که 50 درصد آن مربوط به بخش خصوصی است به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، در شورای گفت‌وگو مطرح می‌شود.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز گفت: شورای گفت‌وگو و بخش خصوصی تنها تشکلی است که شورای دولت و دبیرخانه جداگانه آن را رصد می‌کند.

او افزود: از نظر تعداد جلسات در این زمینه جزو استان‌های ششم یا هفتم در کشور هستیم، اما از لحاظ کیفیت جلسات نمرات خوبی داشته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: پنجشنبه آخر هر ماه را برای جلسات شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم.

کاشمی افزود: اما نیاز است در هر ماه یک جلسه فوق برای بحث مشکلات صادرکنند‌گان داشته باشیم تا مشکلات تولید‌کنندگان و مرغداران استان کرمانشاه حل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز