تقویت سرانه های آموزشی البرز نیازمند عزم جدی مسئولان و خیرین است/بسترهای آموزش الکترونیک برای افراد جامانده از تحصیل فراهم می شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۲:۲۲:۴۴
کد خبر: ۷۷۲۶۷۴
تقویت سرانه های آموزشی البرز نیازمند عزم جدی مسئولان و خیرین است/بسترهای آموزش الکترونیک برای افراد جامانده از تحصیل فراهم می شود
​نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به ضعف جدی در سرانه های آموزش و پرورش البرز، گفت: جمعیت این استان بی وقفه در حال افزایش است و این امر نیازمند توجه ملی و عزم همگانی در جهت جبران کمبودها است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی نجفی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که ظهر یکشنبه در حوزه استاندار برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلات آموزش و پرورش منحصر به این سیستم نیست، افزود: با توجه به تاثیر و گستردگی آموزش و پرورش باید با عزمی جدی و تعامل همگانی نسبت به ساماندهی امور این نهاد پرداخت.

*رای مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت نشان از وحدت و همبستگی برای حل مشکلات کشور دارد

وی به دفاع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از وزرای پیشنهادی دولت اشاره کرد و ادامه داد: این امر به خصوص از نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بسیار جانانه و قوی دیده شد که نشان از آغوش باز مجلس برای هم افزایی با دولت در راستای حل مشکلات کشور دارد.

*حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تنها به دولت مربوط نمی شود بلکه نیازمند عزمی همگانی است 

دکترنجفی گفت: مشکلات امروز کشور خاص دولت نیست چراکه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند اتخاذ تدابیر از یک وزارتخانه و دولت نمی شود بلکه باید تمامی قوا با اهتمام ویژه ای تمهیدات لازم را داشته باشند.

*مقابله با رویکردهای استکبار با هم افزایی و هم پوشانی تمامی قوا محقق می شود

وی افزود: اکنون با رویکردی که استکبار دارد باید مجموعه مسئولان نظام با جدیت درصدد کاهش مشکلات مردم اقدام کنند تا در آینده نیز با چالش مواجه نشویم.

استاندار البرز با بیان اینکه رویکرد جدید آموزش و پرورش حضور فعال در تمامی عرصه های مربوطه است، اضافه کرد: بر این اساس جای خرسندی دارد که می توان از چنین تفکر و ظرفیتی به نحو مطلوب بهره برداری کرد.

*جلسات شورای آموزش و پرورش با جدیت در جهت تقویت زیرساخت های سخت افزاری و آموزشی استان تشکیل می شود

وی گفت: بر این باور هستیم که با تلاش مضاعف، ضعف ها تا حدود زیادی جبران می شود و در این رابطه نیز جلسات شورا باید با دستور جلسه و اهداف مشخص به صورت مستمر و مرتب برگزار شود.

دکترنجفی با اشاره به مشکلات مدارس غیرانتفاعی افزود: زیرساخت های آموزشی البرز با ضعف جدی مواجه است و سرانه های این بخش نیز نیازمند توجه ویژه است از این رو مدارس غیرانتفاعی تاثیر بسزایی در جهت جبران کمبودها دارد.

*خیرین مدرسه ساز ایثارگرانه و بدون انتفاع شخصی به ارتقا سرانه های آموزشی البرز کمک می کنند

وی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز نیز بدون چشمداشت و با عشق و ایثار گام های بسیار موثری در افزایش سرانه های آموزش استان داشته اند که این روحیه کمک و مساعدت را ارج می نهیم.

استاندار البرز گفت: اداره کل نوسازی مدارس نیز اکنون با جدیت بیشتری وارد عمل شده و اقدامات خوبی را در دستور کار دارد.

*کمیته پیگیری ساماندهی و حل مشکلات مدارس غیر انتفاعی تشکیل می شود

وی افزود: برای حل مشکلات مدارس غیر انتفاعی کمیته ای متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی، شهردار، مدیرکل آموزش و پرورش و ... تشکیل می شود.

دکتر نجفی به لزوم توجه ویژه به شهرهای کرج و فردیس برای ارتقا سرانه ها تاکید کرد و گفت: البرز هرگز از تهران جدا نیست و مشکلات این دو استان در هم تنیده شده و فرصت های همجواری با پایتخت در صورت غفلت به تهدید تبدیل می شود.

*بستر آموزش های الکترونیک برای افراد جامانده از تحصیل فراهم می شود

وی به اهمیت تقویت بسترهای آموزش برای افراد جا مانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: اکنون آموزش های الکترونیک در مدارس آموزش از راه دور بسیار کاربردی و موثر خواهد بود که باید ارتقا یابد.

استاندار البرز عنوان کرد: البرز بعنوان پایلوت آموزش های الکترونیک در نظر گرفته شده که این امر را فرصتی برای این استان می دانیم.

وی گفت: البرز استانی بسیار خاص و آسیب پذیر است چراکه حدود 900 هزار حاشیه نشین نیازمند اتخاذ تدابیری ویژه هستند که بخش بزرگی از این تهدیدها در صورت ضعف در امکانات آموزشی معطوف به آموزش و پرورش می شود.

*تکریم معلمان تنها به یک هفته ختم نشود

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با رویکرد تعامل در جهت حل مشکلات مردم به وزرای پیشنهادی رای داد، افزود: بر این اساس درصدد حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با اتخاذ تدابیر لازم هستیم.

عزیز اکبریان ادامه داد: از مجمع خیرین مدرسه ساز استان به دلیل اقدامات خیرخواهانه در جهت ارتقا سرانه های آموزشی استان قدردانی می کنیم.

وی گفت: اگر مدارس غیرانتفاعی در البرز نبود، سیستم آموزش و پرورش با توجه به ضعف جدی در زیرساخت های با مشکلات جدی مواجه می شدیم.

اکبریان با تاکید بر لزوم تکریم معلمان افزود: تکریم معلمان نباید تنها به یک هفته ختم شود بلکه این امر باید در تمام سال صورت گیرد.

*پیگیری های استاندار البرز در راستای تقویت بسترهای آموزش و پرورش استان راهگشا بوده است

معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه وجود خیرین مدرسه ساز منشا اقدامات بسیار خوبی در البرز شده است، اضافه کرد: زیرساخت های آموزشی البرز نیازمند توجه ویژه ای است.

زینی وند گفت: البرز بعنوان پایلوت آموزش های الکترونیک برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل خواهد بود.

وی افزود: مدرسه بعنوان عینی ترین مصداق عملکرد آموزش و پرورش محسوب می شود از این رو باید به این امر توجه ویژه ای صورت گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استاندار البرز با جدیت در راستای تقویت بسترهای آموزشی استان ورود کرده و با این پیگیری و جدیت، امور با سرعت بیشتری دنبال می شود.

وی گفت: از 35 مدرسه آموزش از راه دور استان البرز سال گذشته تنها 6 مدرسه مجهز به آموزش الکترونیک شد و باید این امر ادامه داشته باشد.

*در این جلسه لوح تقدیری از سوی وزیر آموزش و پرورش برای پشتیبانی از رشد سوادآموزی به استاندار البرز اهدا شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز