رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز،مطرح کرد:

الیگودرز پیشرو در تهیه نمونه بانک ژن حیوانات

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۳:۲۶:۵۱
کد خبر: ۷۷۲۷۰۵
الیگودرز پیشرو در تهیه نمونه بانک ژن حیوانات
"اصغر بلکی وند"از نمونه گیری بانک ژن ازحیوانات تلف شده برای دومین سال پیاپی و ارسال آن به اداره کل محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  بلکی وند دراین خصوص ، اظهارکرد: با هماهنگی به عمل آمده با کارشناسان محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و با هدف حفاظت از محیط زیست و ذخایر ژنتیکی استان، دومین نمونه بانک ژن اخذ شده از یک قطعه حواصیل خاکستری به اداره محیط زیست استان لرستان ارسال شد.

اوافزود: حفظ، بقاء و مدیریت گونه های جانوری و گیاهی، مطالعات ژنتیک جمعیت و ساماندهی پژوهشها و تحقیقات به منظورکاربردی شدن مطالعات در حفظ طبیعت و اکوسیستم ها از مزایای ایجاد بانک ژن می باشد.

بلکی وند با اشاره با اینکه نمونه ها از قسمتهای مختلف بدن حیوانات تهیه می شوندگفت: نمونه اول از یک قلاده گرگ که در اثر سوانح جاده ای تلف شده بود اخذ گردید.

رئیس اداره محیط زیست الیگودرزبیان کرد: امروزه از نمونه های اسپرم، تخمک، جنین، نمونه بافت و سرم و DNA جهت ایجاد بانک ژن برای حیوانات در معرض خطرانقراض استفاده می شود؛ این مواد بیولوژیک در دمای بسیار پایین و در نیتروژن مایع منجمد و برای سالیان متوالی قابل نگهداری می باشند.

 

نظر شما