رییس پلیس راه کرمانشاه اعلام کرد:

کاهش ۳۱ درصدی "تصادفات فوتی"در اربعین ۹۷

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۴:۴۰:۵۵
کد خبر: ۷۷۲۷۴۹
کاهش ۳۱ درصدی تصادفات فوتیدر اربعین ۹۷
رییس پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش 31 درصدی تصادفات فوتی در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سرهنگ مراد حیدری، با اشاره به اتمام طرح ویژه ترافیکی اربعین گفت: این طرح از 27 مهرماه شروع شد و حدود 16 روز به طول انجامید و در این مدت 110 گشت محسوس و نامحسوس مسیر تردد زوار اربعین را تحت کنترل داشتند.

وی افزود: مسیر تردد زوار اربعین از سمت استان همدان به سمت استان ایلام که شامل مسیر همدان-کرمانشاه-اسلام آبادغرب-حمیل است حدود 450 کیلومتر است و پلیس راه این مسیر را با حساسیت و دقت ویژه ای تحت رصد داشت.

وی با اشاره به تردد 890 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در این مدت در مسیر تردد زوار گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

حیدری همچنین از افزایش 20 تا 25 برابری ترافیک در محور تردد زوار در ایام اربعین خبر داد و افزود: اوج ترافیک در این محورها مربوط به روز قبل از اربعین و دو روز بعد از آن بود که دراین مدت ترافیک به بیش از 20 تا 25 برابر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: علی رغم افزایش ترافیک و میزان تردد در اربعین امسال، خوشبختانه شاهد کاهش آمار تصادفات و بویژه فوتی های تصادفات بودیم.

حیدری از کاهش 31 درصدی تصادفات فوتی استان در طرح اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد وافزود: خوشبختانه طی این مدت همچنین تصادفات جرحی 33 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از جان باختن چهار نفر در مسیر تردد زوار در اربعین امسال خبر داد.

حیدری با بیان اینکه عمده تصادفات در اربعین امسال بصورت واژگونی خودرو بوده است، گفت: این امر نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تردد بیش از 26 هزار دستگاه اتوبوس در محور تردد زوار در اربعین امسال، گفت: این تعداد نسبت به اربعین سال گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته و خوشبختانه علی رغم این حجم تردد به علت رصد دقیق تخلفات خودروهای حمل ونقل عمومی، آمار تصادفات کاهش چشمگیری داشته و حادثه خاص جاده ای نداشتیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز