معاون هماهنگ کننده ارتش:

تجهیزات نظامی رزمایش پدافند هوایی ولایت بومی است

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۵:۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۷۲۷۸۱
تجهیزات نظامی رزمایش پدافند هوایی ولایت بومی است
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همه سامانه های رزمی، موشکی و تجهیزات نظامی به کار رفته در رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 بومی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری روز اول رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 به خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: امام راحل در سال 1358 بر لزوم خودکفایی در تامین تجهیزات دفاعی در داخل کشور تاکید کردند و اکنون در نیروهای مسلح این آرمان محقق شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تمام سامانه ها، موشک ها، امکانات به کار گرفته شده در رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت صددرصد بومی است و خطوط تولید آن به دست توانمند جوانان، دانش دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، وزارت دفاع و به همت قرارگاه خاتم(ص) ارتش و هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری 2 روزه رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 در بخش های وسیعی از شمال، مرکز و غرب کشور و بخشی از استان سمنان از امروز دوشنبه، بیان کرد: این رزمایش در بخش هایی از کشور به وسعت 500 هزار کیلومتر مربع با رمز یا خاتم الانبیا (ص) آغاز شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هدف از این رزمایش ارتقای سطح آمادگی پدافند هوایی کشور است و شامل مراحل استقرار و گسترش سامانه ها در کمترین زمان ممکن در نقاط مختلف و مراحل درگیری و رزم پدافند هوایی در بخش های هوا پایه و زمین پایه، کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام و نیز استفاده از ظرفیت جنگ الکترونیک است .

وی اضافه کرد: در این رزمایش عناصری از قرارگاه پدافند هوایی خاتم(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش شرکت دارند.

سیاری خاطرنشان کرد: تمرین ها و فنون نظامی در رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 با سایر فنون در سال های گذشته متفاوت است و موشک ها، سامانه ها، مهمات و آموزش هایی که در این رزمایش تمرین می شود بر اساس تهدیدات روز است .

وی با تاکید بر اینکه برنامه های رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 بر اساس تهدیدات موجود برنامه ریزی شده است، افزود: یکی از اهداف این اقدام، نشان دادن این مساله است که تهدید را به خوبی می شناسیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه های مختلف رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 بر اساس شناسایی نیاز روز و نوع تهدیدات پیش بینی شده است و طراحی این رزمایش با گذشته متفاوت و متناسب با شرایط امروز است.

طی 2 روز برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 ،تعدادی از تجهیزات و سامانه های نوین که به طور کامل در داخل کشور طراحی و ساخته شده است رونمایی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز