بارش یکنواخت باران از صبح تا شب در ایلام

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۱:۰۷:۲۴
کد خبر: ۷۷۳۰۷۷
بارش یکنواخت باران از صبح تا شب در ایلام
بارش یکنواخت باران از صبح تا شب دوشنبه جای جای استان ایلام را فرا گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اداره کل هواشناسی استان ایلام در این خصوص در قالب هشتمین اطلاعیه آورده است: سامانه بارشی که از روز یکشنبه وارد این استان شده است امشب به اوج فعالیت خود می رسد و تا عصر امروز ادامه دارد.

در این اطلاعیه پیش بینی شده است که فعالیت این سامانه با رگبار و رعد و برق شدید، وزش باد شدید و گاه توفان تندری همراه باشد.

هواشناسی ایلام در این اطلاعیه با ذکر چهار تا 6 درجه سانتیگراد کاهش دما ، نسبت به دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه به خصوص آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و خشکه رودها و احتمال بروز صاعقه در مناطق مرتفع و مستعد هشدار داده است.

تشدید بارندگی و رعد و برق، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد و مه در گردنه های کوهستان، وزش باد به نسبت شدید تا شدید بویژه در نقاط مرزی که با تندباد لحظه ای همراه خواهد شد از دیگر موارد پیش بینی شده این متن است.

هرچند که بارش چند روزه باران با خشنودی اهالی این استان که بخش عمده جمعیت آن بهره بردار بخش کشاورزی به خصوص زراعت دیم هستند همراه است اما از طرف دیگر گزارش های دریافتی از آب گرفتگی کوچه و خیابان و اختلال در آمد و شد مردم و خودروها به خصوص در شهر ایلام حکایت دارد .

بارش شدید باران افزون بر معابر شهری ، تردد در محورهای برون شهری و روستایی استان به خصوص در شهرستان های ایلام، مهران، دهلران، بدره و ملکشاهی را نیز مختل کرده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام دراین خصوص از رانندگان خواست که با دقت و احتیاط کامل حرکت کرده و سرعت مطمئن را حین رانندگی رعایت کنند.

سرهنگ رضا همتی زاده افزود: رانندگان مواظب لغزندگی در سطح جاده ها باشند زیرا در زمان بارش نزولات آسمانی سطح اتکای آج لاستیک با جاده کاهش پیدا کرده و کاهش توانایی در کنترل وسیله برای راننده را در پی خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز