معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

پتانسیل لازم را برای تبدیل به پایتخت کتاب ایران داریم/ مادران شاغل در ادارات بیشتر در خدمت کودکان خود باشند

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۳:۵۷:۵۴
کد خبر: ۷۷۳۱۸۹
پتانسیل لازم را برای تبدیل به پایتخت کتاب ایران داریم/ مادران شاغل در ادارات بیشتر در خدمت کودکان خود باشند
حبیب الله خجسته پور گفت: مدیران زمینه‌ای فراهم کنند تا مادران بیش‌تر در خدمت کودکان خود باشند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خجسته‌پوردر جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و شورای راهبردی جمعیت که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن تبریک روز فرهنگ عمومی و تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) اظهار کرد: با توجه به آمار و اطلاعات ارائه شده توسط اداره ثبت و احوال استان در ثبت وقایع حیاتی چهارگانه رتبه بالای ۹۸ درصد را داشتیم که این خود نشان از تلاش این مجموعه دارد.

او با بیان مادران باردار و کودکان زیر ۱۵ سال از اقشاری هستند که نیاز به حمایت روانی و اقتصادی دارند، افزود: همچنین سوءتغذیه از عللی است که می‌تواند مشکلاتی را برای این قشر از جامعه به وجود بیاورد.

خجسته پور با اشاره به حمایت موسسات خیریه و نهادهای حمایتی از این قشر آسیب‌پذیر تصریح کرد: در سنوات گذشته از طریق بنیاد علوی سبد‌های تغذیه به صورت رایگان و ماهیانه برای مادران باردار  تهیه می‌شد.

او خاطر نشان کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با توجه به اینکه بخشی از این وظیفه را برعهده دارد نسبت به این موضوع مساعدت لازم را داشته باشد.

خجسته پور بیان کرد: بخشی از این مادران در ادارات شاغل هستند که از مدیران دستگاه‌ها انتظار می‌رود زمینه‌ای فراهم کنند که بتوانند بیشتر در خدمت کودکان خود باشند.

او با اشاره به آزمایش‌های غربالگری برای خانواده‌های تحت پوشش ،یادآورشد: بهزیستی هزینه غربالگری خانواده‌های جامعه هدف خود را پرداخت می‌کند؛ باید این موضوع طبق مصوبه به بیمه‌های تکمیلی نیز اعلام شود تا آنها نیز پای کار باشند.

به گفته خجسته پور سال گذشته از اعتبار حوزه اجتماعی برای شهرستان دلفان که به عنوان پایلوت آسیب‌های اجتماعی معرفی شده قراردادی با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد که طبق آن ۴۰۰ میلیون تومان برای مقابله با بیماری‌های پرخطر مادران باردار هزینه شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمایشگاه کتاب ۵ سال متوالی در حال برگزاری است، ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آسیب‌شناسی چهار نمایشگاه قبلی اقدام کرده و برای برگزاری نمایشگاه کتاب سال جاری رفع مشکل کند.

خجسته پور گفت:در بحث پایتخت کتاب ایران سال گذشته در بین شهرهای کشور خرم آباد جزو ۲۰ شهر برگزیده انتخاب شد که این نشان می‌دهد پتانسیل لازم را برای تبدیل به پایتخت کتاب ایران داریم.

او بر لزوم اهمیت برنامه‌های بزرگ‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و یادآورشد: عدد ۴۰ نشان‌دهنده تکامل است، بدین معنی که نظام جمهوری اسلامی ایران به رشد و بلوغ رسیده است بنابراین دشمنان درصدد هستند که مانعی شود تا نتوانیم چهلمین سال پیروزی را جشن بگیریم.

به گفته خجسته پور همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند که این جشن را به خوبی برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز