معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه:

۱۶ "روستای" زلزله‌زده کرمانشاه جابه‌جایی می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۶:۲۱:۲۵
کد خبر: ۷۷۳۲۲۳
۱۶ روستای زلزله‌زده کرمانشاه جابه‌جایی می‌شود
12 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده برای جابه‌جایی این تعداد روستاهاست.

به گزارش: خبرگزاری برنا؛ 16 روستای زلزله‌زده  در استان کرمانشاه جابه‌جا خواهد شد.

جعفر نصوری معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه به آسیب بسیاری روستاها در زلزله پارسال اشاره کرد و گفت: برخی از روستاهای استان کرمانشاه در این زلزله تا 100 درصد تخریب شد و افراد بسیاری در این روستاها جان خود را از دست دادند.

او افزود: در همین راستا از سال گذشته برخی روستاها که با آسیب بسیار مواجه شدند یا در معرض آسیب هستند شناسایی شدند و در این بین جابه‌جایی 16 روستا در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: این 16 روستا با مشکلاتی از جمله ریزش سنگ، رانش زمین، صعب العبور بودن مسیر و سست بودن زمین مواجه هستند و کار جابجایی آنها هم اکنون در حال انجام است.

نصوری ادامه داد: این روستاها در شهرستان‌های کرمانشاه، ثلاث‌باباجانی، دالاهو، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب قرار دارند و جمعیت هر یک از آنها متغیر بوده و از 20 خانوار تا 100 خانوار در میان آنان وجود دارد.

او افزود: 12 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده برای جابه‌جایی این تعداد روستاهاست.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: از محل این اعتبار که مربوط به ماده 10 و 12 قانون مدیریت بحران است کار جابه‌جایی بخشی از 17 روستای دیگر کرمانشاه و نیز رفع مخاطره از محل استقرار 22 روستای دیگر استان هم در دستور کار قرار گرفته است.

نصوری ادامه داد: روستاهای دیگری هم در استان کرمانشاه هستند که نیاز به جابه‌جایی دارند، اما شناسایی این روستاها نیاز به کار مطالعاتی دارد که انجام آن نیز اعتبار می‌خواهد و در این راستا برای تامین اعتبار درخواست خود را به استانداری داده‌ایم.

او افزود: برای 16 روستای مذکور مکانی در نزدیکی همان روستاها مشخص شده و طرح هادی و انجام کارهای زیربنایی و شن ریزی و خیابان‌کشی انجام شده و پس از آن ساخت و ساز خانه‌های روستایی به کمک اهالی و ستاد بازسازی صورت می‌گیرد.

نصوری گفت: تاکنون طرح هادی 9 روستا تهیه شده و طرح هادی هفت روستای دیگر هم در حال آماده‌سازی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز