مشهد در تب و تاب میزبانی/۶

شهر امام رضا(ع) در سوگ رسول عشق

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۶:۰۰:۳۳
کد خبر: ۷۷۳۲۶۱
شهر امام رضا(ع) در سوگ رسول عشق
همزمان با شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن‌‌مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی مملو از عاشقان و دلدادگانی است که برای عرض تسلیت به امام‌شان‌ به حرم امام رضا(ع) مشرف شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، همزمان با شب 28 صفر،‌ نماز باشکوه مغرب و عشا با حضور عزاداران پیامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع) در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ساعت‌‌ها قبل از اذان مغرب دسته‌‌های عزاداری به راه افتاده و به‌سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند و تمام خیابان‌‌های منتهی به حرم مملو از زائران عزاداری بود که برای عرض تسلیت به ثامن‌الائمه به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند.

خادمان بارگاه منور رضوی نیز در تمام ورودی‌‌ها و صحن و رواق‌‌های حرم رضوی حضور دارند و زائران را راهنمایی می‌‌کنند..

در مراسمی که به همین مناسبت تحت عنوان شکوه ایثار در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، هزاران زائر و مجاور در غم رحلت خاتم‌الانبیاء محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه دومین اختر تابناک آسمان امام و ولایت؛ امام حسن(ع)، اشک ماتم ریختند.

در صحن‌‌های حرم رضوی به‌ویژه صحن انقلاب، هیئات عزاداری با نوحه‌خوانی و سینه‌‌زنی حال و هوای غیر قابل توصیفی را به نمایش گذاشته بودند.

بارگاه منور امام هشتم(ع) در این ایام به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی تشرف زائران را دارد و کلیه دستگاه و خادمان رضوی سعی دارند تا فضای توأم با آرامش را برای زائران ایجاد کنند.

همچنین در تمام رواق‌‌های حرم مطهر رضوی برای عموم زائران برنامه فرهنگی و مذهبی تدارک دیده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز