شناسایی یک هزار و ۳۱۴ رقبه وقفی در شهرستان جویبار

۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۱۴:۲۶:۳۷
کد خبر: ۷۷۳۴۱۹
شناسایی یک هزار و ۳۱۴ رقبه وقفی در شهرستان جویبار
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار از شناسایی بیش از یک هزار و 314 رقبه وقفی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و 111 رقبه درآمدزاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از جویبار؛ رضا یوسفی ززولی به مناسبت هفته وقف در نشست با اصحاب رسانه، گفت: در شهرستان جویبار 316 قطعه زمین وقفی، 219 عرصه و عیان وقفی، 598 عرصه زمین وقفی، 510 واحد مسکونی وقفی، 43 واحد تجاری، 24 اداره، 3 رقبه آموزشی، 345 رقبه کشاورزی، 193 رقبه مذهبی، 4 رقبه خدماتی، 2 رقبه فرهنگی و یک رقبه ورزشی وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی سال جاری 693 سند موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: همچنین در سال جاری 30 پرونده در حال رسیدگی جهت اخذ ثبت سند و 20 پرونده جهت دعاوی حقوقی در حال رسیدگی است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان جویبار با اعلام اینکه برخی موقوفات در این شهرستان دستارمی است، گفت: برخی از مردم این شهرستان نسبت به ثبت مکان‌های خود به این اداره مراجعه نمی‌کنند.

یوسفی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم نسبت به ثبت مکان‌های خود اقدام کنند چراکه تثبیت این موقوفات درآمدی برای نسل آینده خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار با اعلام اینکه در دهه وقف امسال هفت وقف جدید در این شهرستان به ثبت می رسد، افزود: این وقف شامل یک قطعه زمین به مساحت 2 هزار متر در روستای شورکا، 4 وقف به مساحت 35 هزار متر مربع در زمین شالیزاری و خشکه و 2 باب واحد مسکونی است.

یوسفی از ثبت سه وقف ارزشمند طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه زنگ وقف در روز بیست و یکم آبان ماه در مدرسه حضرت زینب و نوابه فقیهان نواخته می‌شود، گفت: رونمایی از تمبر مدرسه حضرت زینب و مدرسه نوابه فقیهان از دیگر مراسمات این شهرستان خواهد بود.

گفتنی است از 15 آبان تا 24 آبان ماه دهه وقف نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز