امام جمعه اردبیل مطرح نمود

دلیل چند برابر شدن قیمت محصولات پتروشیمی چیست؟

۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۸:۱۸:۴۸
کد خبر: ۷۷۳۷۹۶
دلیل چند برابر شدن قیمت محصولات پتروشیمی چیست؟
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل گفت:بالا رفتن محصولات پتروشیمی مخصوصا مواد بطری‌های پلاستیکی باعث تعدیل نیروی چندین کارخانه استان شده و احتمالا موجب تعطیلی آنها شود. وی اظهار کرد: ما از دولت محترم می‌خواهیم برای ملت توضیح دهد پتروشیمی‌ها که خوراکشان از خود کشور است و صادرت آنها نیز تحت نظارت دولت می‌باشد با چه دلیلی قیمت آن را چندین برابر کرده اند؟

به گزارش برنا،امام جمعه اردبیل افزود: آیا اینکه صادرات خوبی برای آنها با بالارفتن دلار فراهم شده مجوز می‌شود که صنایع داخلی را سست نمایند؟ ما از نمایندگان  میخواهیم در این خصوص حتما دخالت نمایند. متاسفانه پتروشیمی‌ها نه دلار محصولات صادراتی را به طور کامل به کشور می‌آورند و نه قیمت رسمی را رعایت می‌کنند، دولت و مجلس نیز ساکتند.

وی گفت: من از آقای رئیس جمهور می‌خواهم قبل از سفر به استان، حتما این مشکل کارخانجات ما را حل کنند سپس به استان تشریف بیاورند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تحریم‌های اخیر گفت: ترامپ چندین ماه غرید که برای ایران در 13 آبان تحریم درست می‌کنم اما این تحریم مثل مشک سوراخ درآمد با 8 سوراخ بزرگ! تازه دیروز به افغانستان هم اجازه داد هم نفت و هم گاز از ایران بخرد.

وی افزود: علت این استثناء هم این بود که دید مستثنی‌ها به حرف او گوش نخواهند داد و به همین علت خواست برای خود حیثیت درست کند اما از طرف دیگر با این همه استثناء، دنیا فهمید که آمریکا از مرتبه رهبری جهان افول کرده است.

 وی در خصوص تولید انبوه جنگنده تمام ایرانی کوثر گفت:افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده‌های ایرانی را یک حرکت علمی فوق‌العاده برشمرد و اظهار کرد: این حرکت نباید ساده انگاشته شود. ایران 10 سال بود که روی قطعات حساس هواپیمای جنگی کار می‌کرد و این تلاش امسال به نتیجه رسید و یک هواپیمای جنگی تمام ایرانی اختراع و به تولید انبوه رسید.

وی افزود: در منطقه، فقط ایران است که توانسته به این تکنولوژی بسیار حساس دست پیدا کند و سایه دسترسی به آن مثل کابوس بر سر دشمنان ما سنگینی می‌کند. خدمت علمی جمهوری اسلامی به کشور عزیز ما ایران در مدت 40 سال از هزاران سال قبل بالاتر است و حرکت علمی فوق بخشی از موفقیت‌های علمی جمهوری اسلامی در طول 40 سال است.

وی با اشاره به حضور خود در پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر و صحبت با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی در خصوص این جنگنده اظهار داشت: این اقدام، حقا شاهکار و معجزه علمی متخصصین ایرانی است و از علل اصلی موفقیت ایران در تکنولوژی نظامی، نظارت و پیگیری و فرماندهی مقام معظم رهبری است ایشان به‌طور ویژه  پروژه‌های علمی وزارت دفاع و نیروهای مسلح را نظارت و پیگیری می‌کنند.

عاملی بیان داشت: قدرت ایران اسلامی فقط تجهیزات نیست بلکه ایمان و اعتقاد و روحیه شهادت‌طلبی، سلاح اصلی ماست.

 

 

نظر شما