توسعه اراضی کشاورزی در زیر حوضه دریاچه ارومیه ممنوع است

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۵:۲۸:۱۲
کد خبر: ۷۷۴۲۰۲
توسعه اراضی کشاورزی در زیر حوضه دریاچه ارومیه ممنوع است
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه اراضی کشاورزی اعم از باغ و زمین های زراعی و تبدیل زمین های زراعی به باغی در شهرستان های زیر حوضه دریاچه ارومیه ممنوع است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، عزیز امانی با اشاره به سخنان اخیر یکی از نمایندگان آذربایجان شرقی در زمینه تبدیل اراضی ملی به اراضی کشاورزی در این استان، بیان کرد:  این موضوع  بایستی از اداره کل منابع طبیعی پیگیری شود و جهاد کشاورزی هیچ توصیه ای به کشاورزان در جهت توسعه اراضی زراعی و باغی در زمین های منابع ملی و یا منابع طبیعی  نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی همواره مخالف توسعه اراضی کشاورزی به صورت ابی  در زیر حوضه دریاچه ارومیه بوده، بیان کرد: ۹۰ هزار هکتار از وسعت ۱۱۲ هزار هکتاری اراضی باغی استان در زیر حوضه دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی است.

امانی گفت: هر هکتار از باغ های موجود در زیر حوضه دریاچه ارومیه ۱۲ هزار مترمکعب آب مصرف می کند و جایگزینی گونه های کم آب بر به جای گونه های پر آب در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سنجد، بادام و زعفران برای کشت جایگزین مناسب بوده و با آب و هوای مناطق مختلف استان سازگار است، افزود: باغداران نیز می توانند از کشت جایگزین در این زمینه و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی بهره مند شوند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز گفت: میزان اراضی زراعی آبی در حوضه دریاچه ارومیه در ۹ شهرستان ۱۷۰ هزار هکتار بوده که در این اراضی مصرف آب بسته به نوع محصول متفاوت است.

علی عیدی بیان کرد: فعلا مجوزی برای توسعه اراضی زراعی در این زیر حوضه صادر نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز