مدیر اجرایی جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه ۲ کشور:

اراک میزبان بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۱:۳۸:۴۹
کد خبر: ۷۷۴۴۸۶
اراک میزبان بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی
مدیر اجرایی جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه 2 کشور گفت: شهرستان اراک در روزهای 21 و 22 آبان ماه میزبان بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور هفت استان کشور است.

به گزارش برنا از اراک، «جهانبخش قنبری» افزود: شرکت کنندگان از استان های ایلام، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان و مرکزی در 5 بخش مختلف با یکدیگر رقابت می کنند.
وی اظهار داشت: این بخش ها شامل قصه گویی دختران و پسران با 391 اثر، قصه گویی زنان و مردان 394 اثر، قصه گویی پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با 51 اثر، قصه گویی 90 ثانیه ای یک هزار و 339 اثر و مقاله نویسی با 55 اثر است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: 10 هزار اثر در سه بخش قصه گویی دختران و پسران، زنان و مردان و قصه گویی پدربزرگ و مادربزرگ ها به دبیرخانه مرکزی ارسال شده که 2 هزار و 253 اثر مربوط به منطقه 2 است.
قنبری افزود: استان مرکزی با ارسال 815 اثر با فراوانی هشت درصد رکوردار بیشترین آثار تولیدی در سطح کشور برای مرحله منطقه ای این جشنواره است.
وی اظهار داشت: در این مسابقات از هر استان پنج نفر به مرحله منطقه ای راه پیدا می کند و از هر منطقه پنج نفر به مسابقات کشوری و بین المللی راه خواهند یافت.
مدیر اجرایی جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه 2 کشوری گفت: برای برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی، استان های کشور به پنج منطقه تقسیم شده اند که شامل منطقه یک به میزبانی اردبیل، منطقه 2 به میزبانی استان مرکزی، منطقه سه به میزبانی خوزستان، منطقه چهار به میزبانی کرمان و منطقه پنج به میزبانی مازندران است.
قنبری افزود: این رقابت هنری در استان مرکزی توسط «مجید قناد»، « علی خانجانی» و « محمدرضا یوسفی» داوری می شود.
وی تصریح کرد: نشست های تخصصی ویژه مربیان کانون، پیش دبستانی و معلمان از جمله برنامه های جانبی این جشنواره است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون 20 دوره جشنواره بین المللی قصه گویی را با هدف توسعه ترویج قصه گویی، احیای سنت قصه گویی با حضور طیف های مختلف جامعه، ترویج روش های نوین قصه گویی، ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان ابزار ارتباطی قوی در جامعه برگزار کرده است.
وی بیان کرد: استفاده از روش های غیرمستقیم آموزشی و تربیتی همواره اثر بخش بوده است و در این راستا کانون از ابزار قصه؛ باید ها و نبایدها را به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد.
مدیر اجرایی جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه 2 کشوری گفت: قصه گویی کاربرد پرورشی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان دارد و باید از این ویژگی در فراگیری مفاهیم تربیتی استفاده کرد.

نظر شما