ثبت گردشگری همدان در «۲۰۱۸»

همدان مهیای یک میزبانی بزرگ است

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۸:۴۰:۱۷
کد خبر: ۷۷۴۴۸۹
همدان مهیای یک میزبانی بزرگ است
همدان، کهن‌شهر ایران زمین و پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018، این روزها مهیای یک میزبانی بزرگ با عنوان چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی است که این رویدادها گردشگری همدان را در جهان ثبت کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ کهن‌شهر همدان فردا میزبان دبیرکل جدید سازمان جهانی جهانگردی است که در نخستین سفر خارجی خود پس از قبول این مسئولیت به همراه 70 میهمان خارجی از 30 کشور جهان به همدان خواهد آمد.

چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی درست در حال و هوای تحریم‌های یکجانبه ترامپ و بازی‌های کارتونی او در صفحات مجازی روزهای 21 و 22 آبان‌ماه در شهر همدان برگزار می‌شود.

این فرصت یکی از برگ‌های برنده ایران در مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکاست که اغلب کارشناسان بر این باورند گردشگری تنها راه مقابله با تحریم‌های بین‌المللی است.

برپایی چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در همدان آغاز همکاری‌های طولانی ایران با این سازمان جهانی در دوران مدیریت جدید این سازمان است.

ایران 16 عضو در سازمان جهانی جهانگردی دارد که سه عضو آن از همدان غار‌علیصدر، شهرداری همدان و مجموعه گردشگری گنجنامه هستند.

اما اینکه چگونه ایران پس از 40 سال میزبان اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018 شد، باید گفت، این اتفاق به همت شرکت سیاحتی علیصدر رقم خورد و توانست ایران را در جایگاه میزبانی از اجلاس جهانی گردشگری UNWTO قرار دهد.

با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و هیأت گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر در شهریورماه سال 1396 میزبانی همدان برای اجلاس جهانی گردشگری سال 2018 قطعی شد.

این پیگیری‌ها که در بیست‌ و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و در شهر چنگدوی چین به‌ نتیجه رسید،  آغاز راهی پرثمر و با اهمیت برای گردشگری ایران و استان همدان را رقم زد.

فرصت فراهم شده برای میزبانی همدان در یک رویداد ملی و بین‌المللی متولیان امور در حوزه گردشگری به ویژه شرکت سیاحتی علیصدر با برنامه‌ریزی دقیق، در تکاپو هستند تا از فرصت برگزاری این برنامه‌های بین‌المللی استفاده کرده و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کشورمان را به دنیا معرفی کنند.

استانداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان به عنوان میزبان این رویداد بین‌المللی پا در این عرصه نهاده‌اند و همه دستگاه‌های متولی نیز ضمن یاری این مجموعه امیدوارند بتوانند گامی در راستای سربلندی همدان برداشته و این شهر را به جهانیان بشناسانند.

با توجه به اینکه اجلاس جهانی گردشگری یک رویداد بزرگ بین‌المللی برای تصمیم‌گیری متولیان امور این صنعت در عرصه جهانی است، بالطبع پس از این اجلاس شاهد توجه برنامه‌ریزان سفر و قطعاً حضور بیشتری از گردشگران داخلی و خارجی به ایران و به ویژه همدان خواهیم بود.

هدف از میزبانی اجلاس جهانی گردشگری احیای نام همدان در عرصه جهانی گردشگری است و اینکه حق گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و پایتخت گردشگری آسیا ادا شود.

این نخستین بار است که ایران پس از عضویت در سازمان جهانی گردشگری که دهه 40 رقم خورد، میزبان چنین رویداد شاخصی در عرصه بین‌المللی و حوزه گردشگری مرتبط با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) است.

متولیان امور در شرکت سیاحتی علیصدر در سایه همت و حمایت استاندار و سازمان میراث فرهنگی کشور توانستند زمینه را برای تحقق میزبانی ایران از اجلاس جهانی مهیا کنند و حالا یک روز تا برگزاری این رویداد در ایران مانده و همه امیدوارند کارنامه درخشان این میزبانی پس از برگزاری اجلاس در ایران در حافظه گردشگری جهان تا همیشه باقی بماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز