امام جمعه موقت تهران:

حاکمانی که قدرت سیاسی دارند از این قدرت برای اقامه نماز استفاده کنند

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۳:۴۷:۱۷
کد خبر: ۷۷۴۵۷۱
حاکمانی که قدرت سیاسی دارند از این قدرت برای اقامه نماز استفاده کنند
امام جمعه موقت تهران گفت: نماز دارای ابعاد اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی است و اقامه نماز به‌منزله اقامه حقیقت توحید، همدلی و عبودیت، یعنی تنظیم رابطه انسان با خود، خدا و جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد صبح یکشنبه در سومین اجلاسیه استانی نماز در کرج گفت:  مسئولیت کارگزاران اسلامی سنگین است و حاکمانی مورد تائید قرآن هستند که اگر قدرت سیاسی را در دست دارند از این قدرت برای اقامه نماز استفاده کنند.

وی افزود: نماز دارای ابعاد اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی است، اقامه نماز به‌منزله اقامه حقیقت توحید، همدلی و عبودیت، اقامه آموزه‌های دینی در جامعه، یعنی تنظیم رابطه انسان با خود، خدا و جامعه است.

ابوترابی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی بالاتر و برتر از نماز نمی‌شناسیم، گفت: روایات فروان و سیره اولیای الهی گواه بر این حقیقت است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نماز جایگاه ویژه و استثنایی در حیات خانواده و جامعه دارد، گفت: نقش بی‌بدیل نماز در تربیت و تعالی انسان بر کسی پوشیده نیست.

وی اقامه نماز را اقامه همه ارزش‌های دینی دانست و گفت: قرآن کریم بر اقامه نماز اصرار و تأکید دارد.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه دنیا و آخرت انسان محصول عمل و کار اوست، گفت: بهشت محصول عمل صالح است و جهنم محصول کارکرد عمل ناصالح است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه جهنم چیزی جز عمل آدمی نیست، گفت: انسان آراسته که در نگاه قرآن کلمه طیبه است در حال پرواز به‌سوی خدا و کمال مطلق است.

وی بابیان اینکه اگر نماز اقامه شود انسان تربیت می‌شود، گفت: میزان تربیت هر انسانی به مرتبه نماز وی گره‌خورده است.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: اگر خواستار اصلاح امور دنیا و آخرت هستیم باید رابطه خود باخدا را تقویت کنیم. اصلاح رابطه انسان باخدا منوط به اصلاح نماز است.

ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه اصلاح نماز به خشوع در نماز است، گفت: و خشوع در نماز به ترک لهو و لعب است.

وی با تأکید بر اینکه باید اهل اقامه نماز باشیم، با طرح این سؤال که چه کسانی رستگار می‌شوند؟ گفت: مؤمنان همان‌هایی که رابطه خود را خدا را اصلاح‌کرده‌اند، رستگار می‌شوند.

امام‌جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد که همه در حوزه اقامه نماز متعهدانه پای‌کار باشند.

 

 

نظر شما