فریبا آباقرى، تنها کاندیدای زن شهرداری اراک:

شهردارى نباید نهادى استبدادى باشد

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۱:۳۴:۰۱
کد خبر: ۷۷۴۷۵۹
شهردارى نباید نهادى استبدادى باشد
کاندیدای فراکسیون امید برای سمت شهرداری اراک گفت: نداشتن برنامه برای مشارکت شهروندی و تصمیم گیری یک سویه باعث کنار کشیدن شهروندان و دور شدن اداره شهر از آنچه خواست مردم است می شود.

به گزارش برنا از اراک، فریبا آباقرى، در خصوص لزوم مشارکت شهروندی گفت: بیشتر ما با نهادهای یک سویه مثل خانواده ها، مدرسه ها، کارگاهها و ... کار و زندگی کرده ایم و به احتمال زیاد هنوز هم چنین زندگی می کنیم. 

وى با بیان اینکه استبداد گرایی عمری دراز دارد و شواهد استبدادگرایی در هر کجای تاریخ قابل مشاهده است، افزود: استبداد گرایی عمده ترین شکل اداره امور در سراسر جهان بوده است.

آباقری ادامه داد: معمولا یک گروه کوچک از برگزیدگان فرمان می دهند، فکر می کنند و به تعیین هدف ها و شیوه استفاده از منابع می پردازند.

فریبا آباقری ضمن اشاره به برنامه های خود برای تصدی شهرداری اراک گفت: در برنامه ام برای اداره شهرداری اراک به لزوم اعتقاد فراگیر به این که سوای فرصت گاه به گاه برای رای دادن، شهروندان حق دارند و باید در تصمیماتی که بر آنها تاثیر دارند، مشارکت مداوم داشته باشند تاکید کرده ام.

وى تاکید کرد: اکنون حکومت ها حامی شکل های فعال تر شهروندی هستند که در آنها جریان های گوناگون تصمیم گیری برای «مشارکت عمومی» بیشتر گشوده هستند. نداشتن برنامه برای مشارکت شهروندی و تصمیم گیری یک سویه باعث کنار کشیدن شهروندان و دور شدن اداره شهر از آنچه خواست مردم است می شود.

فریبا آباقری، توانمند سازى، شایسته سالارى و جانشین پرورى را به عنوان سه روش خود در ساماندهى نیروى انسانى شهردارى عنوان کرد.

آباقرى با بیان اینکه شهرداری یک نهاد اجتماعی و خدماتی است، اظهار کرد: نیاز است برای توانمند سازی و شایسته سالاری کارکنان شهرداری برنامه جدی اعمال شود، اما متاسفانه در انتصابات شهرداری رابطه بر ضابطه مقدم بوده است و این امر موجب یاس و سرخوردگی در بین کارکنان شهرداری شده است تا نتوانند توانمندی هایشان را نشان دهند.

این کاندیدای اصلاح طلبان برای تصدی شهرداری اراک افزود: با توانمند سازى کارکنان و با ارائه آموزش های متناسب باید تلاش کنیم توان علمی و حرفه ای کارکنان را توامان ارتقا دهیم.

آباقرى گفت: برای ارزیابی و انتخاب کارکنان توانمند نیاز است که ساز وکارهایی متناسب با وظایف کارکنان برای ارزیابی عملکرد افراد در شهرداری ایجاد شود و مدیران کارکشته و سرمایه های انسانی در شهرداری باید در راستای عمل به وظیفه خود آموزش مداوم دیده و مدیرانی برای جایگزینی و جانشینی خود تربیت کنند.

خبرنگار:سمیرا فشکی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز