۳۵درصد تولیدات صنایع دستی عشایر محصول آذربایجان غربی است

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۸:۵۷:۵۷
کد خبر: ۷۷۴۷۸۳
۳۵درصد تولیدات صنایع دستی عشایر محصول آذربایجان غربی است
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر این استان با تولید سالانه ۱۹ هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش و سه هزار تن پشم، ۳۵ درصد تولیدات عشایری کشور در بخش صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش برنا آذربایجان غربی، بهرام زینال زاده افزود: عشایر آذربایجان غربی همچنین سالانه حدود ۱۶ هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

وی ادامه داد: تولید ۱۶ هزار تن گوشت و ۵۰ هزار تن شیر در سال از دیگر محصولات عشایر آذربایجان غربی بوده که به بازار مصرف عرضه می شود.

زینال زاده با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه عشایری گفت: در راستای حمایت از آنان، ۲۱ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: حدود ۵۲۵ نفر از جامعه زنان عشایر عضو صندوق های خرد زنان عشایر آذربایجان غربی هستند.
زینال زاده با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان روستایی و عشایری مهمترین هدف دفتر امور زنان روستایی و عشایری است،بیان کرد: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از طریق توسعه برنامه های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.
وی ادامه داد: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با ۱۰۳ هزار و ۹۲۷ نفر از جمعیت این استان معادل سه درصد جمعیت، عشایر هستند که در ۱۶ شهرستان و ۳۳۶ روستای مختص عشایر زندگی می کنند.
زینال زاده گفت: عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
نظر شما