رئیس حوزه هنری لرستان،خبرداد:

رونمایی از بزرگترین روایت دفاع مقدس لرستان در خاکریز دوم؛ "بلدچی"

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۲:۳۳:۴۲
کد خبر: ۷۷۵۳۵۳
رونمایی از بزرگترین روایت دفاع مقدس لرستان در خاکریز دوم؛ بلدچی
محمد حسین امیدی پورگفت: «بلدچی» بزرگترین و جامع ترین روایت دفاع مقدس استان لرستان، چهارشنبه 23 آبان باحضور مسئولان کشوری رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ امیدی پور در گفتگو با رسانه ها ،اظهار کرد: در تدارک رونمایی از جلد دوم مجموعه خاطرات دفاع مقدس استان لرستان به نام «بلدچی» هستیم. این پروژه تقریبا از ۵ سال پیش آغاز شده و در سه یا چهار جلد تولید می‌شود که تا الان دو جلد آن تولید شده است و بزرگترین مجموعه خاطره نگاری استان و همچنین یکی از بزرگترین خاطره نگاری های کشور است.

او  درباره‌ تمرکز بر رونمایی جلد دوم کتاب «بلدچی» افزود: شخص و نام مدنظر نیست بلکه هدف و تمرکز ما شاخص سازی است، ما می‌خواهیم این کتاب را به عنوان یک گفتمان در استان شاخص کنیم و مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

امیدی پور  ضمن دعوت به حضور اهل هنر در برنامه رو نمایی از این کتاب ،تصریح کرد: مراسم رونمایی از این کتاب روز چهارشنبه 23 آبان ماه ساعت 10 صبح در حوزه هنری لرستان برگزار می شود. مهمانان ویژه‌ای در این برنامه حضور خواهند داشت؛ دکتر مصلحی مدیرکل امور استانها و مجلس حوزه هنری، آقای قره داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر بزرگترین ناشر آثار دفاع مقدس در سطح کشور، آقای قاسمی پور مسئول دفتر ادبیات پایداری و مهمانانی از مسئولین استانی خواهیم داشت.  خواست ما از اهالی قلم و هنر این است که در این حوزه و بر این فضا تمرکز کنند و قلم بزنند.

امیدی‌پور هدف حوزه هنری از برگزاری برنامه رونمایی از این کتاب را اینگونه تشریح کرد: هدف ما از برگزاری مراسم و حضور مدعوین در این مراسم این است که مسئولین استان در جریان کارهای ما قرار بگیرند و ما را در انجام این کارها یاری دهند. در هر نوبت چاپ، هزار جلد کتاب تولید می شود که الان ما چاپ سوم جلد اول و چاپ اول جلد دوم را در دستور کار داریم. جلد اول خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شد و در حال حاضر چاپ سوم جلد اول و چاپ اول جلد دوم با هم عرضه خواهد شد.

او  در مورد تفاوت چاپ اول و دوم بلدچی بیان کرد: تفاوتی که چاپ اول و دوم با یکدیگر دارند این است که به دلیل حجم و وزن بالای جلد اول نوع کاغذ را تغییر داده‌ و از کاغذ سبک استفاده شده که مطالعه و استفاده از این کتاب را راحت‌تر کرده است. در مراسم رونمایی از جلد دوم کتاب بلدچی، ما اجرای نمایشی با موضوع همین کتاب را خواهیم داشت.

امیدی پور  توجه به تولید را مهم ترین محور کاری حوزه هنری لرستان دانست و اظهار داشت:  از زمان حضور بنده در این عرصه کارهایی در زمینه‌های مختلف انجام داده ایم به ویژه در زمینه دفاع مقدس، ما سعی کرده ایم در زمینه‌هایی کار کنیم که ماندگاری بیشتری دارند چون برای ما مهم است که بدانیم و بگوییم که در تاریخ معاصر کشورمان چه اتفاقی رخ داده است و به آیندگان بگوییم که ما کجای طولانی ترین جنگ قرن بیستم قرار داشته ایم.

او با اشاره به اهمیت ثبت وقایع تاریخی بر اساس مستندات ،یادآورشد: ما می رویم و نسل جدید خواهند آمد، ما صد سال دیگر ساختمان و پیشرفت هایی خواهیم داشت اما اگر کار فرهنگی انجام نگیرد تاریخ نخواهیم داشت. استان لرستان رتبه سوم تعداد شهدا در بمباران‌های جنگ تحمیلی را دارد، اگر این وقایع نوشته نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ هدف ما آن است که این وقایع به‌گونه‌ای نگارش یابد که از جهات مختلف هنری، فرهنگی و تاریخی و ... معتبر باشند.

امیدی پورتولید را سبب ماندگاری دانست و گفت: حوزه هنری لرستان در حال تولید است و دعوت می‌کنیم که هنرمندان در حوزه هنری حضور پیدا کنند و در کنار ما کار کنند، ما در زمینه‌های دیگر نیز در حال کار هستیم؛ در بخش های تئاتر، آفرینش های ادبی و  موسیقی در حال تولید هستیم. به عنوان مثال در بخش موسیقی با وجود مشکلات مالی موجود در حال تولید ۳ آلبوم هستیم که امسال رونمایی می شوند؛ در واقع  تمرکز ما روی تولید با کیفیت در تمامی زمینه هاست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز