برگزاری برنامه های متنوع همزمان با هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی البرز

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۲:۳۳:۱۸
کد خبر: ۷۷۵۳۵۷
برگزاری برنامه های متنوع همزمان با هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی البرز
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب، از برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه طی این ایام در ۴۵ کتابخانه عمومی سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز،  با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب، کتابخوانی و کتابدار، درباره برنامه‌های اداره کل کتابخانه ها در هفته کتاب، عنوان کرد: روز ۲۴ آبان ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده که نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه کتابداران است.

وی تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تا امروز با تشکیل و برگزاری سه جلسه ستاد برگزاری هفته کتاب، برنامه‌ریزی‌های منسجمی را برای گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» انجام داده است.

هراتی در ادامه با اشاره به شعار بیست و ششمین دوره هفته کتاب با عنوان «حال خوش خواندن» گفت: امروزه یکی از انگیزه های اصلی خوانندگان برای کتاب‌خوانی، یعنی رسیدن به حال خوش، فراموش شده است. تاکید شعار امسال بر هدایت و ترغیب مردم به سمت کتابخوانی است به گونه ای که جامعه راه کتاب‌خوان شدن را برای خود هموار کند.

تشکیل ستاد برگزاری هفته کتاب

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای استقبال از هفته کتاب از ۱۱ مهرماه با تشکیل اولین جلسه ستاد برگزاری هفته کتاب، آغاز شد و انجام اقدامات لازم برای گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» با حضور مسئولان استانی و کشوری در دستور کار قرار گرفت.

برگزاری ۱۰۱ نشست کتاب خوان

هراتی در تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام گفت: در طول این هفته ۵۵ نشست کتاب خوان خواهیم داشت که شامل ۱ کتاب‌خوان اختصاصی، ۱۰ کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و ۴۵ کتاب‌خوان مدرسه‌ای خواهد بود.

برگزاری رونمایی از ۴ کتاب

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان ادامه داد: طی این ایام ۴ نشست نقد و بررسی کتاب با حضور مؤلفان و منتقدان در استان برگزار می‌شود. با هماهنگی‌های انجام شده با ناشران و مؤلفان درباره کتاب‌های تازه منتشر شده یا در دست انتشار، ۴ مراسم رونمایی از کتاب نیز با حضور مؤلفان آثار در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره نقاشی با موضوع شعار سال

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی از سنین کودکی و نوجوانی، گفت: برای نهادینه کردن یک فرهنگ باید دوران کودکی و سنین پایین را مد نظر قرار داد. استفاده از هنر برای الگوسازی در جامعه بهترین وسیله است. با هنر نقاشی می توان شعار «حمایت از کالای ایرانی» را به خوبی در بین کودکان و نوجوانان ترویج داد. بدین منظور مسابقه نقاشی با مشارکت دیگر دستگاه های استان، توسط اداره کل کتابخانه های عمومی، همزمان با هفته کتاب در سراسر استان برگزار خواهد شد.

دیدار کتابداران با ائمه جمعه

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان اعلام کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از تمام ظرفیت های استانی و کشوری استفاده خواهیم کرد و از مردم و مسئولین کمک و همکاری طلب می کنیم. استفاده از تریبون های نماز جمعه، صدا و سیما، رسانه ها برای اطلاع رسانی و دعوت عموم به کتاب و کتابخوانی و اشاعه شعار «حال خوش خواندن» از دیگر برنامه های ستاد برگزاری هفته کتاب استان است. در این ایام دیدار مدیران و کتابداران با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرج و استفاده از رهنمودهای ایشان نیز پیش بینی شده است. کتابخانه های عمومی استان با آذین بندی فضای کتابخانه، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی، عضویت رایگان یک‌ساله کتابخانه و برنامه های متنوع فرهنگی هفته کتاب را گرامی خواهند داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز