مدیرکل گمرک ایلام:

شایعه بسته شدن مرز مهران اصلا صحت ندارد

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۲:۰۹:۱۷
کد خبر: ۷۷۵۳۶۹
شایعه بسته شدن مرز مهران اصلا صحت ندارد
مدیرکل گمرک استان ایلام شایعات در خصوص بسته شدن مرز مهران را بی اساس دانست و گفت: تردد کامیون و تریلرهای تجاری از این مرز بدون مشکل و به راحتی در حال انجام است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ روح الله غلامی گفت: بعد از ایام اربعین تعداد کامیون های حامل کالا به طرف مرز مهران هر لحظه در حال افزایش بوده و این خود باعث ازدحام کامیون ها در این مرز شده است.

وی با بیان اینکه طی یک هفته اخیر تعداد کامیون های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران از 100 کامیون به 800 مورد رسیده است، افزود: تنها در پنج روز بیش از 51 میلیون دلار کالا از این مرز به کشور عراق صادر شده است که این عامل خود نشان دهنده رونق و توسعه تجارت در این خصوص است.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: تنها در روز گذشته وقفه ای چهار ساعته از طرف عراقی در تردد کامیون ها در مرز پیش آمد که با رایزنی های مقامات دو کشور این مشکل برطرف شد.

غلامی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا اواخر هفته جاری از بار ترافیکی کامیون ها در مرز کاسته و تردد با سرعت بیشتری انجام گیرد.

برخی سایت های خبری امروز خبری مبنی بر جلوگیری مقامات عراقی از ورود کامیون های ایرانی از مرز مهران به این کشور خبر داده بودند.

آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران و همچنین نصب دستگاه ایکس ری و فعالیت های عمرانی در آنسوی مرز مهران دلیل این محدودیت اعلام شده است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز