معاون علمی و فناوری رئیس جمهور :

صندوق پژوهش و فناوری کردستان ۴۰ میلیارد ریال کمک دریافت می کند

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۲:۱۸:۴۱
کد خبر: ۷۷۵۳۷۶
صندوق پژوهش و فناوری کردستان ۴۰ میلیارد ریال کمک دریافت می کند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور حمایت از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان را از اولویت های دولت دانست و گفت: صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری کردستان 40 میلیارد ریال کمک دولتی دریافت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سورنا ستاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری کردستان  گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان اکنون 15 میلیارد ریال منابع دارد لذا کمک به این صندوق در دستور کار قرار گرفته و 40 میلیارد ریال دیگر از منابع دولتی به آن کمک خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت وظایفی نسبت به این استان دارد که باید انجام دهد، افزود: از واحدهای فناور استان و کارآفرینی این حوزه به صورت جدی حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: حضور واحدهای فناوری پتانسیلی ویژه در کردستان است که شکوفا شدن آنها در دستور کار دولت و پارک علم و فناوری این استان است.

ستاری همچنین بر حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد و یادآور شد: حمایت های دولت در اصل مُسکنی بر مشکلات است و با توجه به این مهم نباید بدون حضور بخش خصوصی انتظار توسعه شرکت های دانش بنیان داشت.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان نیز در سخنانی گفت: هم اکنون در این پارک 92 واحد فناور وجود دارد که 813 نفر در آنها مشغول بکار هستند و دولت به این واحدها 31 میلیارد ریال کمک کرده است.

خالد سعیدی با اشاره به اینکه این واحدها سال جاری توانسته اند 48 میلیارد ریال در آمد زایی داشته باشند، تاکید کرد: به صورت میانگین گردش مالی هر واحد فناور استان 25 میلیارد ریال است همچنین توانسته اند 240 هزار دلار صادرات داشته باشند.

وی اظهار داشت: این واحدها توانسته اند 21 مورد اختراع و چهار مورد علائم تجاری را ثبت کرده و 31 محصول را نمونه سازی کنند که از این تعداد 30 مورد تجاری شده است.

سعیدی به فعالیت 17 شرکت رشد یافته در استان اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت ها توانسته اند از سال 92 تاکنون 113 میلیارد ریال درآمد داشته باشند و در سال جاری نیز میزان درآمد آنها به 54 میلیارد ریال رسیده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین از مرکز شتاب دهندگی و نوآوری پارک علم و فناوری که 92 واحد نوآور استان در آن فعالیت می کنند نیز بازدید کرد.

سورنا ستاری روز سه شنبه برای بازدید از چند طرح و افتتاح پروژه دانش بنیان به کردستان سفر کرد.

وی در این سفر یک روزه، با نماینده ولی فقیه در کردستان دیدار و سپس از پارک نوآوری بازدید کرد و در مراسم افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه کردستان شرکت کرد.

ستاری در ادامه ساختمان بنیاد ملی نخبگان کردستان را افتتاح و از شرکت‌های دانش بنیان تولیدی کیمیا بومی سازان، کنترل گستر کهربا، روماک گستر غرب و شرکت گیاهان دارویی شفا بازدید می کند.

شرکت در شورای اداری استان کردستان آخرین برنامه معاون علمی رئیس جمهور در سفر به کردستان است.

پارک علم و فناوری کردستان در سال 92 و پیرو مصوبات دولت دهم ایجاد شد و ساختمان جدید مرکز رشد این مجموعه در زمینی به مساحت 1620 متر و زیر بنای تقریبی 6800 متر شهریور سال 96 به بهره برداری رسید.

این ساختمان دارای 6 طبقه، شامل 15 آزمایشگاه و کارگاه در طبقه زیرزمین، یک سالن چند منظوره برای برگزاری استارت آپ، فرایندهای شتاب دهی و فضای انجام کارهای گروهی (Co-working Place) است.

 

نظر شما