سرانه اکولوژیکی به ازای هر شهروند ارومیه ای به ۱۱.۵ متر مربع رسیده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۰:۵۰:۲۴
کد خبر: ۷۷۵۷۳۸
سرانه اکولوژیکی به ازای هر شهروند ارومیه ای به ۱۱.۵ متر مربع رسیده است
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: سرانه فضای سبز اکولوژیکی شهر ارومیه با احداث و توسعه فضای سبز به ازای هر شهروند ارومیه ای به میزان 11.5 متر مربع رسیده است

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی شایگان با بیان اینکه فضای سبز بخشی ازگستره فیزیکی شهراست که می تواند عملکردهای متعددی داشته باشد، بیان کرد:  فضای سبز دربرخی مواقع نقش زیباسازی سیمای شهری و تفریحی را به خود پذیرفته است، ولی با توسعه روزافزون مناطق شهری دردهه های اخیر و پیشی گرفتن شهرنشینی برشهرسازی که با معضلات عدیده ای مانند افزایش بی رویه جمعیت، توسعه غیر هدفمند کالبدی شهرها و افزایش آلودگی های زیست محیطی همراه بوده، این فضاهای سبز شهری نقش مهمی درحفظ و تعادل محیط زیست شهری و تعدیل آلودگی هوا پیداکرده اند .

به گفته رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز موثردر اشکال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست و پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی های معضلات زیست محیطی آنها موجودیت فضای سبز و گسترش آن را برای همیشه اجتناب ناپذیر کرده اند و این فضاها هم از دیدگاه تامین نیاز های زیست محیطی شهرنشینان و هم از نظر تامین فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی آن جایگاهی درخور اهمیت دارند.

شایگان گفت: علاوه بر صرفه جویی انرژی به وسیله کارکرد مناسب فضای سبز می توان با طراحی منحصر به فرد فضای سبز همراه با تاثیر اقلیم در ایجاد فضاهای توریستی مناسب با جذب توریست داخلی و خارجی به اقتصاد کشور کمک کرد.

وی با اشاره به میزان سرانه فضای اکولوژیکی شهر ارومیه، بیان کرد:  سرانه فضای اکولوژیکی شهر ارومیه  با احداث و توسعه فضای سبز به ازای هر شهروند ارومیه ای به میزان 11.5 متر مربع  رسیده است.

رییس سازمان سیما،  منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه افزود: میزان سرانه اکولوژیک شهر در سه سال گذشته به میزان 8.5 متر مربع بود که در حال حاضر  با احداث پارک و فضای سبز به 11.5 متر مربع رسیده است. 

 وی گفت:  مساحت امروز فضای سبز شهر ارومیه بیش 890  هکتار است و سرانه اکولوژیکی به ازای هر شهروند 11.5 متر است که با  برنامه ریزی بعمل آمده و توسعه  هر سال یک متر به سرانه فضای سبز ارومیه اضافه می شود.

شایگان با بیان اینکه استاندارد سرانه فضای سبز اکولوژیک کشور 12 الی 15 متر مربع است، بیان کرد: با توسعه فضای سبز ارومیه میزان سرانه تا اخر سال اینده به استاندارد کشوری می رسد.

وی افزود:  سرانه اکولوژیکی شهر نیز در سال جاری با رویکرد استفاده بهینه از آب با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و تجهیزات آبیاری و گونه های کم توقع نسبت به آب افزایش داشتیم.

 وی  تعداد پارک های سطح شهر اورمیه  را 122 عدد عنوان کرد و گفت:   در حال حاضر  پروژه های مختلف توسعه فضای سبز در  مناطق مختلف شهری  طی سالهای اخیر اجرا شده و  در حال اجرا است.

 رییس سازمان سیما،  منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه بااشاره به سرانه فضای سبز اجتماعی شهر ارومیه، اظهار کرد:  سرانه فضای سبز اجتماعی نیز به میزان 5.7 متر مربع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز