جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب ارتش:

تعهدات ارتش در مناطق زلزله‌زده ماه اول پایان یافت، اما هنوز پای کار هستیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۴:۵۵:۴۲
کد خبر: ۷۷۵۹۵۲
تعهدات ارتش در مناطق زلزله‌زده ماه اول پایان یافت، اما هنوز پای کار هستیم

به گزارش خبرگزاری برنا؛امیر جواد مولایی جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی منطقه غرب ارتش در آستانه سالروز زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه از ساعت اولیه وقوع زلزله در غرب کشور همپای دیگر ارگان‌ها سپاه، هلال‌احمر، اورژانس، امداد، بسیج و....در خدمات رسانی به هم وطنانمان از هیچ کمکی غافل نبودیم، ابراز داشت: خدماتی که به ارتش محول شده بود همان ماه اول با کمک همه جانبه نیروهای همیشه در صحنه پایان یافت.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۲۸_۱۰-۵۷-۲۴

او افزود: بنا بر نیاز مردم مناطق زلزله زده و خدمات انسان دوستانه نیروهای ارتشی تا امروز آماده خدمات رسانی و پای کار هستیم.

جانشین قرارگاه عملیاتی غرب ارتش گفت: باکمک بنیاد مسکن و خیرین بالغ بر 4000 کانکس در شهرستان سرپل‌ذهاب نصب شده که کلیه زیر ساخت‌های و جانمایی توسط ارتش انجام گرفته است.

امیر مولایی ادامه داد: بیمارستان صحرایی ارتش بیش از پنج ماه با بهترین متخصصان، 12 اتاق عمل، بخش بستری مردان و زنان، دندان پزشکی، اورژانس، ویزیت،  اعزام 30دستگاه آمبولانس و...رایگان در خدمت زلزله‌زدگان بود.

او از دیگر خدمات ارتش به زلزله‌زدگان به توزیع 600 کامیون اقلام ضروری، خدمات‌رسانی بعد از زلزله از قبیل وقوع سیل، طوفان و پس لرزه‌های بعد از زلزله، نصب بیش از 120دوش حمام در نقاط مختلف سرپل‌ذهاب، تعداد زیادی چشمه سرویس بهداشتی، استقرار بیش از 5 ماه دفتر ستاد ارتش برای مراجعات و شناسایی آسیب دیدگان از زلزله و... عنوان کرد.

جانشین قرارگاه عملیاتی غرب ارتش از تقسیم‌بندی شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب به چهار نقطه اشاره کرد که هر نقطه به یک تیم برای آوار برداری، نجات، امداد و توزیع اقلام مورد نیازشان سپرده شده بود و به خوبی مدیریت می‌شد.

 امیر مولایی ادامه داد: به همت ارتش سه خبازی، دستگاه تکنو پخت، روزانه بیش از 30 هزار دست غذا در خدمات‌رسانی فعال بودیم.

او به حضور فرمانده کل ارتش(امیر موسوی) و امیر حیدری در ساعات اولیه وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب اشاره کرد وافزود:  امیر حیدری بیش از 10 روز در مناطق زلزله زده حضور داشتند.

جانشین قرارگاه عملیاتی غرب ارتش از حضور  ارشد نظامی آجا در غرب کشور( امیر فرهاد آریان‌فر) همپای دیگر رزمندگان در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: با توجه به خرابی بیمارستان در سرپل‌ذهاب، در آسایشگاه پادگان ابوذر همه مجروحین بستری و خدمات‌رسانی شد.

امیر مولایی ادامه داد: ماموریت اصلی ارتش در بحث بهداشت و درمان نیز همان ماه اول تمام شده بود، اما ارتش بنا به نیاز خدمات رسانی را ادامه داد،

این مسئول از 570 صورتی پرواز توسط نیز پروازان هوانیروز اشاره کرد وافزود: هزار و632 نفر توسط امدادرسانان ارتش  زنده و سالم ساعات اولیه وقوع زلزله از  زیر آوار نجات داده شدند. و با بیش از 30 بالگرد 910 مصدوم به بیمارستان های کرمانشاه انتقال داده شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز