معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

امداد رسانی به زلزله زدگان بی سابقه بود

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۵:۱۹:۰۸
کد خبر: ۷۷۵۹۶۷
امداد رسانی به زلزله زدگان بی سابقه بود

دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست خبری ابراز داشت: دانشگاه و نظام پزشکی یک مجموعه هستند که جزء پاک‌ترین و سالم‌ترین اقشار در جامعه شناخته شده هستند.

او افزود: در حادثه زلزله از خدمات کارگروه علوم پزشکی استان همه همه مقامات عالی رتبه تشکر کردند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در 40 روز بعد از وقوع زلزله کلیه خدمات پزشکی و دارویی برای زلزله‌زدگان رایگان بود و در این رابطه بیش از 35میلیارد تومان دارو و منزومات بهداشتی رایگان هزینه شد.

او افزود: بیمارستان‌های آسیب دیده در کمترین زمان وارد مدار شدند و در بحث امداد  رکورد بی‌سابقه بود و در بخش بهداشت و پیشگیری کوچک‌ترین اپیدمی نداشتیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مبتلایان به سالک در سال قبل از زلزله بالغ  بر 50 نفر بودند با برنامه ریزی جهادی تیم پزشکی امسال 9 مورد مبتلا به سالک داشتیم.

دکتر علیرضا راسخی معاونت سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه نیز گفت: با تلاش همه جانبه کمترین فوتی را در زلزله داشتیم

او افزود: مهم‌ترین بخش کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان 24 ساعت اول بود که زنده‌یابی بالا و موفقی داشتیم.

 معاونت سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: چهار ساعت اول بعد از وقوع زلزله ما کانون زلزله را در عراق یا نقاطی از کشورمان نمی‌دانستیم، از ابتدا وقوع زلزله، تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ارتش، سپاه، هلال‌احمر، اورژانس و مردم پای کار بودند و با تلاش همه جانبه کمترین فوتی را داشتیم.

دکتر فتاح فرخی عضو نظام پزشکی استان کرمانشاه نیز گفت: جراحان استان کرمانشاه بیشتر از استاندار جهانی است، ما مشکل اعتبار و بیمارستان داریم.

او افزود: پزشکان ما بهترین بیمارستان‌ها را در کشورهای خارجی اداره می‌کنند، ما در اینجا مشکل اعتبار و بیمارستان داریم.

عضو نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: علت کمبود پرستار ما مهاجرت پرستاران به اروپا، آمریکا و استرالیا می باشد، 10 هزار پرستار در استان کرمانشاه خدمت می‌کنند و14هزار پرستار بیکار داریم.

فرخی ادامه داد: در شرایط فعلی برای هر 300هزار نفر یک جراح نیاز است، که در استان کرمانشاه 10 جراح داریم که بیشتر از استاندار جهانی است.

او با توجه به کمبود تخت بیمارستان‌ها افزود: استان کرمانشاه از نظر تخت بیمارستانی از استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز