نشست هم اندیشی مسئولان استان البرز با محوریت کتابخانه های عمومی

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۹:۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۷۵۹۸۰
نشست هم اندیشی مسئولان استان البرز با محوریت کتابخانه های عمومی
نخستین نشست هم اندیشی فرمانداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز با محوریت کتابخانه های عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نخستین نشست هم اندیشی فرمانداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز با محوریت کتابخانه های عمومی با حضور محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی؛ خسرو ارتقایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز؛ احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ مجتبی عسگری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، جمعی از معاونین فرمانداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان با محوریت کتابخانه های عمومی در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد.

در ابتدا مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در جامعه گفت: تعامل شهرداری ها با اداره کل کتابخانه های عمومی استان به منظور همکاری و همیاری بیشتر در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار ضروری است.

عسگری با اشاره به منابع درآمدی شهرداری ها، عنوان کرد: شهرداران باید به دنبال درآمد از منابعی جدید برای شهرداری ها باشند. طبق قانون شهردارن ملکف هستند، نیم درصد از درآمدهای خود را به صورت علی الحساب تا پانزدهم هر ماه به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهر خود واریز کنند.

در ادامه هراتی ضمن تبریک هفته کتاب و با تشکر از زحمات مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برگزاری اولین نشست فرمانداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان، گفت: تعامل و همکاری با تمام ارگان ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، در دستور کار اداره کل کتابخانه های عمومی قرار گرفته است. بدین منظور از هر فرصت و ظرفیتی در راستای تحقق رسالت کتابخانه های عمومی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی عنوان کرد: پیش از انقلاب در کرج تنها یک باب کتابخانه وجود داشت در حالی که اکنون،  اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز با ۴۵ باب کتابخانه نهادی، ۲۲ باب کتابخانه مشارکتی، ۱ باب کتابخانه مستقل و در مجموع ۶۸ باب کتابخانه در استان البرز، میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، دانش آموزان، دانشجویان، دانش پژوهان و فرهیختگان است.

وی ادامه داد: در شهرستان کرج ۳۲ باب کتابخانه، در شهرستان فردیس۱۰ باب کتابخانه، در شهرستان ساوجبلاغ ۱۳ باب کتابخانه، در شهرستان اشتهارد ۴ باب کتابخانه و در شهرستان نظرآباد ۹ باب کتابخانه دایر است.

در ادامه تعدادی از شهرداران نظر و دیدگاه خود پیرامون درآمد شهرداری ها و مسائل مطرح شده در نشست را مطرح کردند.

در پایان کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تشکر از زحمات مدیرکل و کتابدارن کتابخانه های عمومی استان در ترویج فرهنگ کتابخوانی، با اشاره به منابع درآمد مالی کتابخانه های عمومی گفت: پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها بسیار حائز اهمیت است. قانون، شهرداران را مسئول پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی می داند و شهردار هر شهر پرداخت نیم درصد را باید در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به خاطره ای در اهیمت کتاب و کتابخوانی، گفت:  در سفر به پاکستان همسفر آقای لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بودیم. ایشان در هواپیما به ما تذکر دادند که در این چند ساعت کتاب بخوانید. از هر فرصتی که بدست می آورید، کتاب بخوانید. عالم و مطلع شدن، با کتابخوانی امکان پذیر است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت از مردم و مسئولین به شرکت در جشنواره اهدای کتاب استان البرز، تاکید کرد: برای ترویج کتابخوانی نباید از هیچ اقدامی دریغ کنیم. شهرداری ها و تمام ادرات و ارگان ها، با هدف ترویج  فرهنگ کتابخوانی، باید به کمک و یاری کتابخانه های عمومی استان بشتابند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز از مدیرکل کتابخانه های عمومی و شرکت کنندگان در نشست هم اندیشی تشکر کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز